به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام سیدباقر سیدی ظهر امروز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با اشاره به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ تصریح کرد: در این قانون آزادی مردم، سیاست داخلی و خارجی به صورت دقیق تبیین شده است و از مهم‌ترین اصول […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام سیدباقر سیدی ظهر امروز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با اشاره به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ تصریح کرد: در این قانون آزادی مردم، سیاست داخلی و خارجی به صورت دقیق تبیین شده است و از مهم‌ترین اصول در این قانون اصول ۱۵۲ و ۱۵۳ در خصوص سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که بر چه اصلی استوار است، تبیین شده است.

وی با اشاره به شروع مجدد مذاکرات هسته‌ای و حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات افزود: آمریکایی‌ها برای شروع این مذاکرات بی تابی می‌کردند چرا که از ایران هسته‌ای کاملاً در هراسند.

خطیب موقت جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه بایستی از گذشته برجام درس عبرت بگیریم؛ اظهار کرد: برجام تلاش بی حاصلی بود که جز زیان و خسارت سوغات دیگری برای کشورمان به ارمغان نیاورد و نه تنها تحریم‌ها را برنداشت بلکه آنها را تشدید نیز کرد.

سیدی افزود: متأسفانه همانطوری که دیدید در دولت‌های قبلی ایران اسلامی به تعهدات برجامی خود یکطرفه عمل کرد ولی طرف‌های مقابل تماشاگر بودند و ای کاش دولت قبلی این کار را نمی‌کرد و ما امروز تاوان اشتباهات دولت قبلی را می‌پردازیم.

وی تصریح کرد: اگر ما هم آن موقع که آمریکا از برجام خارج شد، از برجام خارج می‌شدیم این مشکلات پیش نمی‌آمد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تهدیدات نظامی علیه کشورمان از سوی مقامات آمریکایی که می‌گویند «آماده اقدامات نظامی علیه ایران هستیم»؛ افزود: آنها خوب می‌دانند که ایران اسلامی به مرحله‌ای رسیده است که هرگونه فکر تعرض نظامی را از دشمنان سلب کرده است.

سیدی اذعان کرد: آنها با این اظهارات می‌خواهند مردم را سست کنند.

وی خاطرنشان کرد: این تهدیدات نظامی نشان می‌دهد که مذاکرات ماهیت مذاکره ندارد و آنها صرفاً به دنبال تحمیل خواسته‌های نامشروع خود هستند. از این رو، مذاکرات باید شرافتمندانه و عزتمندانه باشد.

امام جمعه موقت بناب در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اظهارات اخیر آیت الله صافی گلپایگانی در خصوص مذاکرات اذعان کرد: متأسفانه از این اظهارات آیت الله صافی گلپایگانی سوءاستفاده شد و به نوعی مرجعیت را سرکوب کردند و با این بهانه به مرجعیت توهین شد.

حجت الاسلام سیدی تصریح کرد: این در حالی است که مرجعیت سرمایه است همانطوری که مرجعیت عراق را از چنگ انگلیس نجات داد. با این حال خود مرجع عالی قدر با صراحت گفتند که مذاکرات با عزت و اقتدار باشد که عین آیات قرآن است و مذاکرات نبایستی از موضع ضعف و انفعال باشد.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بناب با تأکید بر اینکه غرب با ترویج فرهنگ منحط غربی در صدد این است که با اعتقادات جوانان ما بازی کند؛ یادآور شد: مسئولین فرهنگی کشور و والدین بایستی توجه کنند و نگذارند جوانان در جامعه طرد شوند. لذا نبایستی با مسائل جزئی جوانان را از صحنه جامعه طرد و حذف کنیم.