به گزارش خبرنگار آوای بیستون، آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم در مدرسه امام موسی کاظم (ع) با بیان اینکه یوم الله نهم دی یکی از مصادیق قدرت الهی است گفت: اراده خداوند با حضور حماسی مردم در صحنه و با پایان دادن به فتنه نمایان شد. وی با […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم در مدرسه امام موسی کاظم (ع) با بیان اینکه یوم الله نهم دی یکی از مصادیق قدرت الهی است گفت: اراده خداوند با حضور حماسی مردم در صحنه و با پایان دادن به فتنه نمایان شد.

وی با بیان اینکه در این روز باید از مردم زمان شناس ایران قدردانی شود و که نقشه‌های شوم دشمن را ناکام گذاشتند، گفت: امروز بیش‌تر از گذشته به بصیرت نیاز داریم و باید از خداوند درخواست بصیرت در دین را بخواهیم.

رئیس جمهور با اشاره به سیره حاج قاسم در دفاع از ارزش‌ها و دین در مقابل داعش دست ساخته آمریکا گفت: شهید سلیمانی نماد انسان با بصیرت بود و روشن‌گری کرد و نقش آفرینی مخلصانه داشت و خداوند هم او را بلند آوازه کرد.

وی افزود: امروز نمی‌توان با ابزار تبلیغاتی این میزان که شهید سلیمانی در دنیا معروف است کسی را مشهور کرد و اخلاص در کار است که این عامل چنین شهرتی می‌شود.

قم نماد بصیرت است

رئیسی با اشاره به اینکه قم ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب و اسلام کرده است گفت: قم نماد بصیرت و بصیرت آفرینی برای کشور، منطقه و جهان اسلام است و مردم جهان نیز قم را با ویژگی شهادت، ایثار و ایستادگی در صحنه می‌شناسند و به همین منظور خدمت به قم خدمت به نظام اسلامی و پایتخت تشیع است.

وی افزود: تربیت نیروی کارآمد در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری برای مدیریت بحران‌های داخلی و خارجی از دیگر ظرفیت‌های قم است.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت حضور مؤثر فعالان اقتصادی در عرصه تولید گفت: باید کاری کرد که بازار احساس ثبات و اقتصاد احساس آرامش کنند؛ غیرقابل پیش بینی بودن برای اقتصاد بسیار خطرناک است.

تاکید بر انضباط بانکی

وی افزود: دولت بر نظم و انضباط بانکی تاکید دارد و هیچ بانکی حق دریافت سود بیشتر از میزان قانونی را ندارد و هر بانکی که رقم بیشتری از تولیدکنندگان دریافت کرده را باید بازگرداند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اهمیت مساله علم و فناوری بر ایجاد یک پارک علم و فناوری کاملاً جامع در سطح استان قم افزود: تولید نهاده‌های دامی در داخل کشور و خودکفایی در این محصول راهبردی رویکرد اصلی دولت است اما تحقق آن زمان بر است.

وی افزود: اولویت دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره با همکاری بخش خصوصی است و دولت حاضر است پروژه‌های نیمه تمام کشور را با تضمین بازگشت اصل و سود سرمایه، توسط بخش خصوصی و سایر بنگاه‌های اقتصادی به سرانجام برساند.

رئیس جمهور مردمی سازی حکمرانی در همه بخش‌های نظام را رویکرد دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: مشارکت مردم می‌تواند مشکلات زیادی را برطرف کند و خیرین یکی از جلوه‌های مشارکت‌های مردمی است.

دولت با جدیت به دنبال رفع مشکلات اقتصادی است

وی افزود: دولت با جدیت به دنبال رفع مشکلات اقتصادی است همچنین دغدغه‌های مختلف مردم از معیشت تا سایر دل نگرانی‌های آنها کشور باید برطرف شود.

رئیسی با اشاره به نگرانی‌های دولت از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم است تا تمام دستگاه‌های مسؤول پای کار باشند.

وی افزود: دولت امروز متعلق به تمام جمهور است و هر کسی که احساس می‌کند می‌تواند در مسیر توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرینی کند پای کار بیاید.

رئیس جمهور با اشاره به امکان دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ گفت: اگر هزینه‌ها کاهش و درآمدها افزایش یابد امکان افزایش رشد اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: با تضمین خرید محصولات کشاورزی و افزایش امکانات و تجهیزات و پی‌ریزی شیوه‌های نوین کشت و افزایش بهره‌وری باید مانع از مهاجرت روستاییان به شهر باشیم.