آوای بیستون – گروه استان‌ها: امروز چهارشنبه خراسان رضوی در هجدهمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه است. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان بود. یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در نشست […]

آوای بیستون – گروه استان‌ها: امروز چهارشنبه خراسان رضوی در هجدهمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه است. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان بود.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در نشست خبری «تشریح برنامه‌های سفر ریاست جمهوری» که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور از عصر روز چهارشنبه آغاز و تا عصر روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های این سفر از مراسم استقبال رسمی و زیارت حرم مطهر رضوی آغاز خواهد شد، افزود: بعد از این مراسم دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا و علما و روحانیون استان خراسان رضوی و مشهد خواهد بود.

وی از برگزاری نشست هم اندیشی رئیس جمهور با جمعی از فعالان اقتصادی با اولویت و رویکرد برنامه‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: این نشست با توجه به شعار سال و با هدف جهت دهی به فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برگزار خواهد شد.

نظری بیان کرد: از دیگر برنامه‌های سفر ریاست جمهوری برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان‌ها با حضور نمایندگان ریاست جمهوری است که تصمیمات نهایی اتخاذ خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سفر رئیس جمهور به یکی از شهرستان‌ها و یکی از مراکز اقتصادی استان عنوان کرد: بازدیدهای سرزده ای نیز در هر سفر انجام می‌شود.

نظری ادامه داد: برگزاری نشست شورای اداری استان با حضور رئیس دولت و نمایندگان اعزامی رئیس جمهور به شهرستان‌ها و مسئولان استانی و نشست خبری با اصحاب رسانه هم برای هجدهمین سفر استانی رئیس جمهور پیش بینی شده است.

بنابراین گزاش، ۳۱ میز خدمت در دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی شده است که به عنوان نمایندگان ویژه وزارت‌خانه‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری، اقتصاد و دارایی، بهداشت و درمان و … فعالیت می‌کنند و مردم می‌توانند به صورت حضوری مشکلات خود را مطرح کنند.

همچنین سامانه ارتباط مردمی در بستر اینترنت به نشانی www.۱۱۱.ir نیز پیش بینی شده است که مردم می‌توانند درخواست‌های خود را مطرح کنند.

اخبار سفر رئیس جمهور و وزرا را در زیر بخوانید.

۰:۰۸ اعلام نتیجه بررسی حواشی بازی ایران و لبنان طی دو روز آینده

احمد وحیدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور رئیس جمهور برای بررسی حواشی ایجاد شده در مسابقه فوتبال ایران و لبنان در مشهد اظهار کرد: در گزارش نیروی انتظامی به رخ دادن برخی از تخلفات اشاره شده است که باید دلایل و انگیزه عاملان آن روشن شود تا بتوانیم اعلام نظر کنیم در همین راستا یکی از معاونان با مسئولان مربوطه در حال بررسی اتفاقات هستند که طی دو روز آینده نتیجه اعلام خواهد شد.

وی با بیان این‌که مجوز این دیدار بر اساس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شد، افزود: بنابراین با وجود اینکه ظرفیت ورزشگاه حدود ۲۴ هزار نفر بود اما قرار شد ۱۰ هزار نفر وارد استادیوم شوند اما در گزارش موجود آمده است، عده‌ای خارج از ضوابط و به صورت جعلی اقدام به فروش بلیط کرده‌اند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص گزارش ناجا نسبت به حواشی این بازی تصریح کرد: نیروی انتظامی وظیفه حفظ امنیت در حوزه بیرونی ورزشگاه را دارد و زمانی که تعدادی بیش از پیش‌بینی برای این بازی در ورزشگاه حضور پیدا کردند، وارد عمل شد.

وحیدی در پاسخ به اینکه از گاز فلفل نیز استفاده شده است، بیان کرد: در این گزارش تنها یک مورد استفاده از گاز فلفل ذکر شده است اما اینکه چه کسی این کار را انجام داده، در دست بررسی است.

۰:۰۷ دولت سیزدهم حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرد

علی سلاجقه شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قوچان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این‌که اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و تعیین تکلیف طرح‌های معطل مانده، اولویت نخست دولت سیزدهم است، اظهار کرد: دولت سیزدهم در تمام سفرهای استانی کلنگ آغاز ساخت هیچ طرحی را به زمین نزده است و ساماندهی طرح‌های فعلی را مد نظر و در دست پیگیری دارد.

وی با بیان این‌که اعتبار آنچه در سفر استانی مصوب می‌شود در اولین فرصت به حساب فرمانداری‌ها واریز می‌شود، متذکر شد: مدیران باید از این موقعیت حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر این‌که مصوبات استانی وعده نیست بلکه قراری است که همه دستگاه‌ها مکلف به اجرا و هزینه کرد پول در همان حوزه مصوب هستند، خاطرنشان کرد: ماهیت وجودی سفرهای استانی، حضور میدانی و احصای مشکلات مردم است.

وی افزود: دولت سیزدهم باید به همه مطالباتی که از قبل انباشته شده نیز پاسخ بدهد اما ما در گذشته باقی نمی‌مانیم و رو به جلو حرکت می‌کنیم که در این مسیر، با درایت رهبری و سیاست‌گذاری مناسب با همه آنچه در کشور داریم به خواسته‌های مردم پاسخ خواهیم داد.

۲۳:۴۵ اختصاص هزار میلیاد تومان برای ساخت قطار شهری مشهد

احمد وحیدی شامگاه چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات ساخت و تجهیز ایستگاه‌های فاز نخست خط سوم قطار شهری مشهد به حرم مطهر رضوی اظهار کرد: حداقل هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای ساخت قطار شهری مشهد در سال ۱۴۰۱ اختصاص یافته است.

وی با بیان این‌که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این پروژه در سال گذشته اختصاص داده شد، افزود: البته این مبالغ کافی نیست در همین راستا تلاش می‌کنیم این مبالغ را برای پیشرفت علمیات اجرایی خط سوم مترو مشهد افزایش دهیم.

وزیر کشور اتصال خطوط قطار شهری در هسته مرکزی مشهد و همچنین رسیدن مترو به حرم مطهر رضوی را عامل حمل و نقل سریع‌تر و راحت‌تر زائران و مجاوران دانست و افزود: مشهد الگوی قدرت معنوی و فرهنگی و کانون قدرت جمهوری اسلامی است، به همین دلیل مسائلی که در شهر مشهد می‌گذرد با دیگر نقاط کشور متفاوت است.

۲۳:۱۸ افتتاح یک باب دبستان در روستای محروم «کلاته برفی» مشهد

در قالب هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم یک باب دبستان در روستای محروم «کلاته برفی» مشهد شامگاه چهارشنبه با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید.

۲۱:۳۸ ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدید پذیر در ۴ سال احداث می‌شود

علی‌اکبر محرابیان عصر چهارشنبه در بدو ورود به مشهد در جمع خبرنگاران، در خصوص اولویت‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم، اظهار کرد: توجه به توسعه انرژی‌های تجدید پذیر به‌خصوص توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و بادی از رئوس برنامه‌های وزارت نیرو است.

وی با بیان این‌که وزارت نیرو در آغاز به کار دولت سیزدهم برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدید پذیر را در چهار سال تدوین کرده است، ادامه داد: وزارت نیرو برای احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر فراخوان عمومی اعلام کرده با استقبال چشمگیر و تقاضای قابل توجه از سوی بخش خصوصی روبه‌رو بودیم.

وزیر نیرو با اشاره به اقدام برای اخذ مجوز احداث هفت هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و سه هزار مگاوات نیروگاه بادی از شورای اقتصاد، گفت: شورای اقتصاد تاکنون مجوز چهار هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی را برای ۲ سال آینده تصویب کرده است.

وی افزود: با همراهی بخش خصوصی، ظرفیتی در حدود ۵۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های جدید تجدید پذیر برای تأمین برق مورد نیاز در زمان اوج مصرف برق در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید که در حال حاضر ۴۶ درصد پیشرفت داشته است.

محرابیان خاطرنشان کرد: عملیات احداث ۲۴ واحد نیروگاهی تجدید پذیر با ظرفیتی بیش از ۱۹۴ مگاوات در خراسان رضوی آغاز شده است که از این تعداد، ۱۰ واحد نیروگاهی با ظرفیت بیش از ۲۰ مگاوات تا زمان اوج مصرف امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

۲۱:۲۵ کارنامه موفقی در حوزه معماری دینی نداریم

عزت‌الله ضرغامی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح رسمی «باغ ایرانی ایوان سلام» پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد، با بیان این‌که مشهد مقدس قطب گردشگری ایران اسلامی است، اظهار کرد: این موضوع نشان دهنده ارزش، اهمیت، جاذبه‌ها و مزیت‌های گردشگری این شهر است.

وی بخش زیادی از این مزیت‌های گردشگری را مرهون وجود بارگاه علی بن موسی‌الرضا (ع) دانست و ادامه داد: امسال که با سونامی سفر مواجه شدیم، وضعیت فوق‌العاده‌ای در مشهد به وجود آمد که علی‌رغم وجود ۵۰ درصد تمام ظرفیت اقامت مسافر کشور در این شهر، شاهد تکمیل ظرفیت فضای اقامتی مشهد در روزهای نخست تعطیلات نوروزی بودیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‌که پایانه‌های مسافربری یک نقطه مهم خدمت‌رسانی به مسافران، گردشگران و زائران است که در آن باید خدمات جامع و کاملی را به مخاطبان ارائه شود، خاطرنشان کرد: این مکان‌ها جایگاهی با قابلیت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دارند که حساس و مهم است.

وی با بیان این‌که تاکنون نتوانسته‌ایم در حوزه معماری دینی و سنتی، معماری شاخصی از خود به جا بگذاریم، گفت: در این حوزه به خصوص در شهر مشهد باید خود را به خوبی نشان دهیم زیرا متأسفانه پس از انقلاب اسلامی نتوانستیم همپای دیگر حوزه‌ها، در حوزه معماری کارنامه افتخار آفرینی داشته باشیم.

۲۱:۰۲ حضور وزرای صمت و جهاد کشاورزی در شهرستان نیشابور

۲۰:۴۰ دیدار رئیس جمهور با خانواده شهدا و ایثارگران در حرم مطهر رضوی

رئیس جمهوری بعد از ورود مشهد به زیارت حرم مظهر امام رضا علیه السلام رفت و در حرم مطهر رضوی با جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران دیدار کرد.

در این دیدار تعدادی از خانواده‌های شهدای شاخص دوران دفاع مقدس و مدافع حرم به نمایندگی از جامعه شهدا و ایثارگران درباره مشکلات و دغدغه‌های خود با حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به گفتگو پرداختند.

۱۹:۵۶ رئیس جمهور به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در آغاز هجدهمین سفر استانی هیات دولت و در بدو ورود به مشهد به زیارت حرم مطهر رضوی شتافت.

رئیس جمهور با حضور در حرم مطهر رضوی، ضمن اقامه نماز و قرائت ادعیه مضجع منور رضوی را زیارت کرد.

گفتنی است حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله رئیسی را همراهی کرد و قرار است رییس جمهور دیداری نیز با تولیت داشته باشد.

۱۸:۵۲ باغ‌ایرانی ایوان سلام پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) مشهد افتتاح شد

همزمان با سفر رئیس جمهوری عزت‌الله ضرغامی عصر چهارشنبه ضمن ورود به مشهد مقدس پروژه بازپیرایی فضای مقابل پایانه امام‌رضا (ع) را به‌صورت رسمی افتتاح کرد.

این بازپیرایی در راستای حفظ منظر شهری به شکل باغ ایرانی با آب‌نما و فضای سبز طراحی و اجرا شده و چون هنگام ورود به این محدوده، زائران با گنبد و بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) روبه‌رو می‌شوند از گذشته به ایوان سلام معروف است، بر همین اساس”باغ ایرانی ایوان سلام” نامگذاری شده است.

پروژه در ابتدا به دو فاز تقسیم شد و پیرو تأکید شهردار مبنی بر اتمام هر چه سریع‌تر فاز اول آن، سازمان عمران با افزودن نوبت شب سرعت عملیات اجرایی پروژه را افزایش داد، بدین منظور ۲۴۵ نفر نیروی کارگر و متخصص در سه نوبت در این پروژه فعالیت داشتند.

گفتنی است، بازدید از بافت اطراف حرم مطهر رضوی، بازدید از شهرستان بینالود، بازدید از چند پروژه حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی و نشست هم‌اندیشی با فرمانداران شهرستان‌های بینالود، چناران و گلبهار از جمله برنامه‌های سفر دو روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

همچنین همزمان با این سفر میثم آسوپا، نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در محل اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی واقع در بولوار شهید صادقی مستقر است و طی روزهای دهم و یازدهم فروردین ۱۴۰۱ به درخواست‌های مردم رسیدگی می‌کند.

۱۸:۳۲ خراسان رضوی ظرفیت پیوند اشتغال و تولید دانش‌بنیان را دارد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در بدو ورود به مشهد مقدس در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد این شهر با اشاره به سبقه تاریخی و تمدنی خراسان رضوی، اظهار کرد: خراسان رضوی خطه تاریخی، تمدنی و فرهنگی برای ملت مسلمان ایران است.

وی ادامه داد: پایتخت معنوی و مذهبی ایران اسلامی از استان‌هایی است که در آن فقها، فیلسوفان، شاعران و رزمندگان عزیزی پرورش یافته‌اند که مایه مباهات هستند و پایگاه علم و دانش جهان تشیع به شمار می‌روند.

رئیس جمهور، خراسان رضوی را دارای ظرفیت‌های فراوان از جمله نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد برشمرد و گفت: علاوه بر آن، ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت مراکز علمی و دانش‌بنیان در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: این استان به دلیل داشتن مراکز تولیدی دانش‌بنیان می‌تواند بین اشتغال و تولید دانش‌بنیان پیوند برقرار کند.

رئیسی با تأکید بر این‌که فقر و نداری زیبنده این استان نیست، تصریح کرد: پیش از سفر استانی به خراسان رضوی، بررسی‌های لازم صورت گرفته و برنامه‌ای برای سفر پیش‌بینی شده که امیدواریم مسائل و مشکلات منطقه بررسی و در جلسات مختلف با مدیران عالی و نمایندگان استان تصمیمات مناسبی برای رفع مشکلات به نفع مردم گرفته شود.

۱۸:۰۵ وزیر ورزش و جوانان به شهرستان خواف سفر می‌کند

قالب سفر هیئت دولت به استان خراسان رضوی، وزیر ورزش و جوانان روز پنج‌شنبه ضمن بازدید از ظرفیت‌های شهرستان خواف؛ با مردم ولایتمدار این شهرستان دیدار خواهد کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، سید حمید سجادی از معادن سنگ آهن سنگان و برخی اماکن ورزشی شهرستان خواف بازدید خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان ظهر پنج‌شنبه نیز در نشست شورای اداری شهرستان خواف شرکت خواهد کرد تا ظرفیت‌ها، نیازها و مطالبات مردمی شهرستان خواف را برای ارائه به نشست هیئت دولت جمع‌بندی نماید.

۱۷:۴۴ بخش سی. تی. اسکن بیمارستان لقمان حکیم سرخس افتتاح شد

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی بعدازظهر چهارشنبه با حضور بر مزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا از بیمارستان لقمان حکیم سرخس بازدید و بخش سی. تی. اسکن این بیمارستان را افتتاح کرد.

‏ ۱۷:۲۴ وزیر نیرو به گناباد می‌رود

همزمان با سفر هئیت دولت به خراسان رضوی، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو بهمنظور بازدید از چند پروژه به شهرستان گناباد می‌رود.

بازدید از شهرک صنعتی و پست ١٣٢ کیلو ولتی در حال احداث این شهرک، بازدید از خط لوله انتقال آب گناباد و بازدید از محل احداث نیروگاه خورشیدی کاخک از برنامه‌های وزیر نیرو در گناباد است.

دیدار با خانواده معزز شهدا و نشست تخصصی با نمایندگان اقشار مختلف از دیگر برنامه‌های محرابیان در سفر به شهرستان گناباد است.

۱۷:۲۱ بازدید رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از این مرکز در مشهد

حجت الاسلام احمد صالحی بعدازظهر چهارشنبه از مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری (۱۱۱) در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند پاسخگویی به درخواست‌های مردمی قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی نیز که در این بازدید حضور داشت در ادامه گفت: از مهمترین اهداف سفرهای ریاست جمهوری ارتباط مستقیم با مردم و آشنا شدن میدانی با مسایل و مشکلات آن‌ها و رفع این مشکلات است.

یعقوبعلی نظری اظهار کرد: رئیس جمهوری در سفر به استان خراسان رضوی، در کنار برنامه‌های رسمی، یک سری برنامه به صورت سرزده و با حضور در بین مردم دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: امکان و ظرفیت‌های خوبی با استفاده از همه ابزارها برای ارتباط مردم با ریاست جمهوری در استان فراهم شده است و امیدواریم از این طریق بتوانیم به بخشی از مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

۱۷:۲۰ تصاویر ورود رئیس جمهور به مشهد

۱۶:۵۹ رئیس جمهور وارد مشهد شد

حجت‌الاسلام رئیسی در قالب هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم عصر امروز چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه وارد مشهد شد.

رئیس جمهور در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد مورد استقبال آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، نظری استاندار و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

زیارت بارگاه منور رضوی، دیدار با جمعی از خانواده معظم شهدا، ملاقات با علما و روحانیان استان، حضور در جمع فعالان اقتصادی با رویکرد تولید، دانش بنیان و اشتغال و برگزاری نشست شورای اداری استان با حضور رئیس دولت و نمایندگان اعزامی رئیس جمهور به شهرستان‌های استان از محورهای سفر رئیس دولت سیزدهم به مشهد و خراسان رضوی است.