به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در پانزدهمین مجمع عمومی سراسری جامعه اسلامی مهندسین ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید مصطفی چمران به عنوان نماد پایمردی و استقامت و حاضر در معرکه‌های سخت گفت: شهید چمران کسی بود که هرگز مغلوب دشمن نمی‌شد، او زندگی آسوده خود […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در پانزدهمین مجمع عمومی سراسری جامعه اسلامی مهندسین ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید مصطفی چمران به عنوان نماد پایمردی و استقامت و حاضر در معرکه‌های سخت گفت: شهید چمران کسی بود که هرگز مغلوب دشمن نمی‌شد، او زندگی آسوده خود در آمریکا را رها و در جبهه‌های جنگ ایران و در کنار محرومین لبنان حضور پیدا کرد. شهید چمران به عنوان کسی که همواره امید داشت و منشأ تحول بود، باید الگوی همه ما باشد.
وی تصریح کرد: حضور شخصیت‌هایی همچون شهید چمران در لبنان باعث تحولی شد که امروز شاهد نتایج آن در حزب‌الله هستیم و می‌بینیم که چه جایگاه رفیعی در منطقه و دنیا دارد، در حالیکه اگر از ابتدای کار آیه یأس خوانده می‌شد، همان وضع ادامه پیدا می‌کرد؛ اما چنین شخصیت‌هایی آمدند و با دمیدن روح امید تحول ایجاد کردند و از آنجا که به یاری و نصر خداوند ایمان داشتند، توانستند دستاوردهای بزرگی را محقق کنند.
حسینی عنوان کرد: رهبر انقلاب تأکید کردند که نگذارید عده‌ای وانمود کنند راه انقلاب به بن‌بست رسیده است. خداوند راه برون‌رفت از مشکلات را در اختیار کسانی که در راه الهی قدم‌ برمی‌دارند قرار خواهد داد؛ آنچنانکه امثال شهید چمران و شهید سلیمانی چنین نگاهی داشتند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: همه عراق و سوریه را از دست رفته می‌دانستند و معتقد بودند دیگر برای این دو کشور نمی‌شود کاری کرد، اما رهبر انقلاب مقتدرانه ایستادند و با همراهی سردار سلیمانی و مدافعان حرم شرایط را تغییر دادند، یکی از کارهای تشکیلاتی همواره باید اینگونه باشد که از طرفیت‌ها استفاده و نیروها را فعال کند و با ایجاد وفاق نخبگانی در جامعه اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه معاندین و دشمنان ما از همه ابزارها استفاده می‌کنند، تأکید کرد: ما در یک جنگ تمام‌عیار هستیم که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جنگ ترکیبی یاد کردند. جنگی که در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست، اقتصاد، دیپلماتیک، نظامی و سایبری تعریف می‌شود، حتی در این جنگ دست به تخریب سایت‌های هسته‌ای و ترور دانشمندان نیز دست زده‌اند.
حسینی با اشاره به اینکه ما جنگ شناختی در پیش داریم که باید برای پیروزی در آن تلاش مضاعفی کنیم، اظهار کرد: اگر افرادی پای کار باشند و استمرار حرکت داشته باشند، به نتیجه دست پیدا خواهیم کرد و اثرگذار خواهیم بود؛ نباید در میانه راه خسته شویم یا به دستاوردها بسنده کنیم.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اجلاسیه اخیر کانون دانشگاهیان انقلاب اسلامی، گفت: فعالیت‌های انتخاباتی قابل توجهی در زمان انتخابات و قضایای مختلفی صورت گرفته است، اما الآن وقت کار است، الآن باید با شرایط فعلی همه کمک کنیم؛ امروز رئیس‌جمهوری داریم که برای ایجاد تحول در کشور عزم جزمی دارد. اگر شعار شما گام دوم است باید مفاد این بیانیه اجرایی شود.
وی اضافه کرد: امروز این عزم و اراده وجود دارد و در جلسات دولت و برنامه‌های مختلف مداوم به توصیه‌های هفت‌گانه رهبر انقلاب در عرصه‌های مختلف توجه می‌شود. امروز وقت آن است که وارد میدان شویم و آنچه از دستمان بر می‌آید را انجام دهیم.
حسینی بیان کرد: هیچ‌کس نمی‌گوید که ما منزه هستیم حتما ضعف، کاستی و اشکالاتی وجود دارد که افراد دلسوز باید نقد و نکات مختلف را بیان کنند. امروز که سند تحول در ۳۷ موضوع نوشته شده است، رئیس‌جمهور اعلام کرد که این سند می‌تواند تصحیح یا تکمیل شود؛ با چنین روحیه‌ای کسی خود را عقل کل نمی‌داند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تأکید کرد: ما برای شنیدن نظرات مختلف و حرف‌های حسابی گوش شنوایی داریم تا به آن‌ها عمل کنیم. این شرایط برای انجام کارهای بزرگی مهیا است.
حسینی افزود: دشمن نیز از همه ابزارها استفاده می‌کند؛ امروز بنگاه‌های تبلیغاتی، شبکه‌های فارسی زبان و برخی عوامل داخلی، به تعبیر رهبر انقلاب دانسته یا ندانسته برای دشمن کار می‌کنند. البته جای انتقاد محفوظ است اما اینکه فضای جامعه را به گونه‌ای تیره و تار نشان دهیم صحیح نیست و باید در مقابله با این آسیب مراقبت کنیم.
حسینی اظهار کرد: دشمنان به صورت مداوم مردم را می‌ترسانند و شایعه‌سازی می‌کنند، گرچه اخبار آنها تکذیب می‌شود اما باز هم نگرانی ایجاد می‌کنند که قرار است بنزین گران شود. تحریف‌ها، سیاه‌نمایی‌ها و بایکوت اخبار مثبت از جمله اقداماتی است که همواره دشمن بر آنها اصرار ورزیده است.
معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: اگر جنبه‌های مثبت را کمتر ببینیم ناامیدی در جامعه ایجاد می‌شود، گاهی اوقات باید یادآوری کنیم تا نمات مثبت نیز دیده شوند. تحولی که در دیپلماسی ما ایجاد شده و سیاست همسایگی امروز از جمله همین نکات مثبت است که جواب خواهد داد و کارساز واقع می‌شود.
وی با اشاره به سفرهای رییس‌جمهور به کشورهای مختلف منطقه و حضور سران کشورهای دیگر در ایران عنوان کرد: فقط این نیست که بگوییم این سفرها و دیدارها حرکت سیاسی هستند، این اقدامات آثار اقتصادی خواهد داشت. این کام‌ها نشان می‌دهد به سمت درستی حرکت می‌کنیم که روز به روز شاهد آثار مثبت آن خواهیم بود.
حسینی تاکید کرد: ممکن است برخی بگویند سرانجام پول‌هایی که از سایر کشورها وصول و بازگردانده شده و همچنین درآمدهای نفتی که به دست دولت می‌رسد چه می‌شود؟ باید بگوییم پروژه‌های بسیاری معطل مانده بودند و تعطیل شده بودند؛ پروژه های بسیاری در وزارتخانه‌های مختلف داشتیم که به مدت ۸ سال کوچکترین اقدامی برای آنها انجام نشده بود، اما در همین سفرهای استانی رئیس جمهور به آنها رسیدگی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: این یک رکورد بی‌سابقه از سفر استانی رییس‌جمهور و حضور در میان استانداران است. اینطور نیست که استانداری حیات خلوتی برای افراد در گوشه و کنار کشور باشد و هرگونه رفتاری که بخواهند انجام دهند. عملکردها کاملا بررسی می‌شود.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: ظرف یک ماه و نیم آینده یعنی تا پیش از شهریور ماه که آغاز به کار وزیران یک ساله می‌شود، رئیس‌جمهور یک بار به کل استان‌ها سفر کرده است.
حسینی افزود: نباید همه درآمد را صرف هزینه‌های حاری کنیم بدون آنکه به تولید و اشتغال توجه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی و اصلاح سیاست آن نظر مشترک همه نامزدهای ریاست‌جمهوری بود، اظهار کرد: این تحول در دست اجرا است گرچه ممکن است ایرادات و اشکالاتی داشته باشد اما اقدام جدی برای اصلاح در این زمینه آغاز شده است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: در بحث اجاره بها که امروز با مشکلاتی مواجه هستیم و بسیاری از مستاجران را با چالش مواجه کرده است بلافاصله سران قوا در نشستی اضطراری تصمیم گرفتند که تمام قراردادها به صورت خودکار با سقف افزایش ۲۵ درصدی تمدید می‌شود و مالک نمی‌تواند مستاجر را بیرون کند یا چند برابر از او اجاره دریافت کند. قیمت اجاره بها موضوعی فردی نیست، بلکه بحران اجتماعی است و حکومت نمی‌تواند به این موضوعات بی‌تفاوت باشد.
حسینی درباره با تعزیرات در کشور عنوان کرد: تعزیرات ما بنیه، امکانات و نیروی لازم را نداشت، لذا در جلسه سران قوا اختیاراتی داده شد تا بانک مرکزی بتواند بازار را کنترل کند.
وی افزود: دشمن نمی‌خواهد وضع اقتصادی مردم ما خوب شود، نمی‌خواهند ما ارتقای سرمایه اجتماعی داشته باشیم، آنها همواره در پی این هستند که مردم ما ناراحت باشند و کشور با مشکلات و کمبود مواجه باشد. اما اگر ما با کار درست اقتصادی از مشکلات گره‌گشایی کنیم، حتما شرایط بهتری رقم خواهد خورد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: یکی از کارهای خوب تشکیلاتی این است که تجربه ارزشمند مدیران ارشد به نسل جوان منتقل شود.
حسینی ادامه داد: جوانگرایی به این معنا نیست که افرادی بدون تجربه تصمیمات بزرگ بگیرند، حتما باید تجربیات منتقل شود تا جوانگرایی اثر مثبت داشته باشد.
وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رهبری خطاب به مجلس انقلابی گفتند که انقلابی ماندن مهم است و شاید خطاب این حرف بیشتر جوانان باشند؛ خطاب به کسانی که به تازگی پای در راه گذاشته‌اند.
حسینی ادامه داد: تشکیلات باید از جوانان مراقبت کند، آموزش دهد، پشتوانه فکری برای نیروهای خود که در مسئولیت قرار گرفته‌اند باشد و از آنها حمایت کند. همچنین در صورت تعارض منافع شخصی، گروهی و ملی اگر کسی به بیراهه برود تشکیلات باید از او مراقبت کند یا به او تذکر بدهد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر دولت عزم جزمی داشته باشد، مردم همراهی کنند و نخبگان در صحنه حاضر شوند، می‌توان اقدامات بزرگی را انجام داد.
حسینی اضافه کرد: در موضوع آزادسازی سواحل در گذشته گام‌هایی برداشته شد اما وقتی به موانعی برمی‌خوردند عقب‌نشینی می‌کردند. خیلی اوقات یک اصلاح به چنین سرنوشتی دچار می‌شود و در مواجهه با موانع رها می‌شود، اما دولت سیزدهم در عرض یک ماه صدها کیلومتر آزادسازی انجام داد. این نشان می‌دهد که وفاق ملی در می‌تواند کارساز باشد.
وی خاطرنشان کرد: در مسائل ملی نمی‌شود هرکس جداگانه فکر خود را پیش ببرد، آنچنانکه رهبری نیز تاکید کردند که کارهای اقتصادی امروز نیاز به همراهی همه دارد. همه دستگاه‌ها، قوای سه‌گانه، نهادها، بنیادها، ستاد اجرایی و حتی سپاه و بسیج باید همکاری کنند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: باید موضوعات برای مردم تبیین و تفهیم شود؛ گاهی موضوعی که به نفع مردم است را بدخواهان با تحریف و بیان نادرست به گونه‌ای القا می‌کند که در جامعه نگرانی ایجاد می‌شود. دولت به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین مسئولیت امروز را به دوش بکشد.
حسینی با اشاره به اینکه‌ جامعه اسلامی مهندسین پیرو خط امام بوده است، عنوان کرد: اندیشه والای امام همواره باید در نظر ما باشد. برخی می‌خواهند امام به فراموشی سپرده شود یا صرفا جهات خاصی از ایشان را ارائه دهند؛ این وظیفه پیروان امام است که افکار امام را تبیین کنند.
وی تاکید کرد: در جنگ تمام عیار امروز ما نمی‌توانیم منفعل باشیم. باید به ابهامات و سوالات پاسخ دهیم اما نکته این است که گاهی هم ما باید آنها را به چالش بکشیم.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: هفته آینده، هفته حقوق بشر است؛ در حالیکه این همه جنایت، ظلم و جفایی که به ملت‌ها می‌کنند چرا نباید آنها را زیر سوال ببریم. نسل جوان ما اطلاعی ندارند که غربی‌ها در طول تاریخ چه جنایاتی مرتکب شده‌اند و امروز در دنیا چه ظلمی به ملت‌ها می‌کنند.
حسینی در خصوص برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: اقدامات اولیه برای تدوین این برنامه در دست انجام است و دولت آن را پیگیری می‌کند. حتما تشکل‌های سیاسی و احزاب باید در این زمینه ورود کنند و با آسیب‌شناسی به تدوین برنامه هفتم کمک کنند، برخلاف دوره قبل امروز دولت کاملا برنامه مشخصی در دست دارد. به یاد دارید که دولت قبل حاضر نشد آنچه مجلس برگرداند را اصلاح کند و نهایتا نمایندگان خودشان مجبور شدند آن را تغییر دهند اما دولت سیزدهم چنین نگاهی ندارد.
حسینی بیان کرد: باید برنامه‌ای بنویسیم که بتوانیم به آن عمل کنیم، تولید دانش‌بنیان و شعار سال صرفا تکلیف معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیست، همه وزارت‌خانه‌ها باید عملکرد گزارش خود در این راستا را ارائه دهند.
وی تأکید کرد: رئیس‌جمهور خستگی‌ناپذیر کار را دنبال می‌کند، اما این روحیه باید در کل مدیران ایجاد شود، برای تحقق اهداف اگر مانعی وجود دارد باید برداشته و اگر اعتباری لازم است باید تخصیص داده شود.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: روند مثبتی در پیش گرفته شده که باید برای مردم تبیین شود تا روح امید در جامعه زنده نگاه داشته شود.