آوای بیستون، گروه سیاست- حوالی ساعت ۱۶ عصر یکم خرداد ماه ۱۴۰۱ بار دیگر تهران در بهت و حیرت خبر یک جنایت تروریستی فرو رفت. تروری که بار دیگر نام یک گمنام را بر سر زبان‌ها انداخت و شهادت را به پرونده زندگی مدافع حریم و حرم اهل بیت (ع) پیوست کرد. حالا نام سردار […]

آوای بیستون، گروه سیاست- حوالی ساعت ۱۶ عصر یکم خرداد ماه ۱۴۰۱ بار دیگر تهران در بهت و حیرت خبر یک جنایت تروریستی فرو رفت. تروری که بار دیگر نام یک گمنام را بر سر زبان‌ها انداخت و شهادت را به پرونده زندگی مدافع حریم و حرم اهل بیت (ع) پیوست کرد. حالا نام سردار شهید «صیاد خدایی» مانند نام دیگر شهدای ترور در لوح رشادت‌های جوانان و غیور مردان این سرزمین به ثبت رسیده است.
این حادثه ترور در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام رخ داد به گونه‌ای که دو نفر موتور سوار با شلیک ۵ گلوله، شهید صیاد خدایی را به شهادت رساندند. این ترور در نزدیکی منزل این شهیدِ مدافع حرم و هنگامی که وی قصد ورود به منزل خود را داشت به وقوع پیوست و همسر این شهید، اولین فردی بود که با پیکر او روبرو شد.
عصر روز گذشته خبر تیراندازی در خیابان «مجاهدین اسلام» دست به دست می‌شد که روابط عمومی سپاه با انتشار اطلاعیه‌ای مُهر تأیید به خبر شهادت «صیاد خدایی» زد و از اقدام جنایتکارانه تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی در شهادت او خبر داد و اعلام کرد: «عصر یکشنبه در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران، مدافع حرم «سرهنگ پاسدار صیاد خدایی» هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت. اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربین پیش‌بینی و در حال انجام است.»
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) پیش از سفر به عمان ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، اظهار داشت: «تردید ندارم که انتقام خون پاک این شهید از جنایتکاران حتمی است. بدون تردید دست استکبار جهانی پشت این جنایت دیده می‌شود وپیگیری جدی این موضوع از سوی مسئولین امنیتی مورد تأکید بنده است.»
غوغای توئیتری‌ها در محکومیت جنایت علیه «مجاهد اسلام»
فضای مجازی از لحظه انتشار خبر ترور این شهید مدافع حرم جوش و خروشی دوباره پیدا کرده و افراد نام آشنا و بسیاری از جوانان و فعالان فضای مجازی را به واکنش پیرامون این خبر وا داشت. انتشار خبر این ترور وحشیانه در همان ساعات ابتدایی از سوی «شهره پیرانی» همسر نام آشنای شهید ترور، داریوش رضایی نژاد مورد توجه قرار گرفت. حادثه‌ای که گویی برای او تکرار بخشی از سکانس زندگی اش بود. پیرانی نیز در تروری مشابه درست در تاریخ یکم مرداد ماه سال ۱۳۹۰ به عزای همسرش نشست و حالا در پستی اینستاگرامی در واکنش به خبر شهادت و ترور سردار شهید صیاد خدایی نوشت: «ساعت ترور، شیوه ترور، جای گلوله‌های شلیک شده و …همه چیز شبیه ترور داریوش. آرمیتا می پرسه زن و بچه شون همراهشون بوده؟ گفتم نه مامان… برسان سلام ما را…»
نکته جالب توجه شکل گیری موج مردمی در فضای مجازی نسبت به شهادت «صیاد خدایی» بود؛ از روزگذشته تا به الان تعداد بسیار زیادی از کاربران با انتشار مطالبی به عملیات تروریستی دیروز در تهران واکنش نشان دادند.
در همین راستا «علیرضا گرایی» فعال فضای مجازی در توئیتر خود نوشت: «وقتی محبوب خدا باشی شهادت نصیبت می‌شود؛ در خان طومان با گلوله داعشی ها، یا فرودگاه بغداد با موشک آمریکایی‌ها و یا در تهران با گلوله مزدوران شیطان…»

و چه زیبا حاج قاسم گفت که: شرط شهید شدن، شهید بودن است.
«سید پویان حسین‌پور» هم در صفحه شخصی خود با اشاره به ترور روز گذشته در تهران، آورد: پاسداران دو قبله دارند؛ کعبه برای عبادت و قدس برای شهادت.
در مجازی هم کنایه‌های زیادی به عملیات تروریستی خیابان «مجاهدین اسلام» که توسط تروریست‌ها-عاملان اصلی رژیم صهونیستی- صورت گرفت، زده شد. «ایمان ملکوتی» با بیان اینکه وجود نداشتید سوریه بزنیدش، آمدید در خیابان مثل بزدلا زدید و رفتید، نوشت: ما همه مدافع حریم «بسم الله»
علاوه بر او «محمد شیروانی» هم در توئیتر خود، نوشت: شهادت، شیرین‌ترین اجری هست که خدا به مجاهدان راه حق می‌دهد! خوش به حالت ای شهید…

«مجید بامری» هم در صفحه خود این پیام را منتقل کرد که، پاسداران غریبانه زندگی می‌کنند؛ مظلومانه شهید می‌شوند؛ شادی روح پاسدار شهید صیاد خدایی صلوات.
آمران و عاملان این ترور هزینه سنگینی خواهند پرداخت
حساب کاربری نور نیوز رسانه «شعام» (شورای عالی امنیت ملی) در توئیتر نیز نسبت ترور شهید «صیاد خدایی»، واکنش نشان داد و نوشت: «اقدام تروریستی بعد از ظهر یکشنبه در تهران و شهادت سرهنگ پاسدار شهید حسن صیاد خدایی، عبور بدون محاسبه از خط قرمزی است که معادلات زیادی را تغییر می‌دهد. آمران و عاملان این جنایت هزینه سنگینی خواهند پرداخت. ما ملت امام حسینیم»
محمد حسین پویانفر مداح آئینی هم با انتشار این مطلب که «تهران، بغداد، دمشق و حلب فرقی ندارد، برگزیده باشی شهادت به سراغت می آید» نسبت به این حادثه دردناک واکنش نشان داد.
«عبدالله گنجی» مدیر مسئول روزنامه همشهری، هم پس از اعلام خبر شهادت این مدافع حرم دست به قلم شد و در توئیتر، نوشت: «در سوریه و در دفاع از حرم شهید نشد، اما ایران هم به قول حاج قاسم حرم است. قضاوت خبری زود است اما نوع مأموریت این شهید در سوریه انگشت اتهام ترور را اول به سمت صهیونیست‌ها می‌برد.»

مدافع حرمی که توسط موساد ترور شد «پراید» داشت
برخی نیز کنایه به منتقدان عملکرد مدافعان حرم و سبک زندگی آنها را چاشنی واکنش خود کردند و در پاسخ به آنها که برای مدافعان حرم، زندگی بسیار مرفه با درآمدهای زیاد را متصور بودند به محل زندگی و خودرویی که شهید در آن ترور شد اشاره کردند. برای مثال «سید منصور موسوی» که از فعالان فضای مجازی در توئیتر شناخته می‌شود، نوشت: «پس یادداشت می‌کنیم: مدافع حرمی که توسط موساد ترور شد پراید داشت!»
«علی اکبر رائفی پور» رئیس اندیشکده مصاف ایرانیان هم در توئیتی نوشت: «سرهنگ نیروی قدس سپاه پراید داشت.»

«کمیل خجسته» مدیرعامل مؤسسه تبیان در حساب کاربری خود در اینستاگرام با انتشار عکس خودروی شهید در حالی که سمت راننده آن با پارچه‌ای سفید پوشانده شده بود نسبت به این جنایت واکنش نشان داد و نوشت: «خواستم به خودم یادآوری کنم که یک مسئول جمهوری اسلامی در پرایدش در خون خودش غلتید. دور از حباب سیاه رسانه ا، جمهوری اسلامی با همچین مدیران گمنام بیشماری پیش می‌رود که دشمنانش مجبور می‌شوند همچین عملیات‌های پر هزینه سختی را متحمل شوند.»
«علی قلهکی» یک فعال فضای مجازی هم با کنایه‌ای مشابه درتوئیتر نسبت به این خبر واکنش نشان داد و نوشت: «یادتان می‌آید ابتدای درگیری‌های سوریه، چقدراز حق مأموریت بالای مدافعان حرم می‌گفتند؟ یک نمونه آن همین خودروی سرهنگ شهید صیاد خدایی است.»
«سید هانی هاشمی» هم در مطلبی آورد: «چقدر زیبا میشه از دل یک پراید تو یه خیابان در تهران به بالاترین سطوح عروج کرد. چقدر سعادت دارند بین ما…زهی سعادت»
«فاطمه فردوس» فعال مجازی دیگری است که پس از اعلام خبر شهادت «صیاد خدایی» نوشت: پاسداران آگاهانه انتخاب می‌کنند؛ شجاعانه می‌جنگند؛ غریبانه زندگی می‌کنند؛ مظلومانه شهید می‌شوند و بی‌شرمانه مورد توهین قرار می‌گیرند.
کاربری دیگر هم در مطلبی آورد: جهاد در راه خدا، استوانه دین و راه درخشان مردمان سعادتمند است. “امیرالمومنین علی علیه السلام”

«سبحان برکتی» هم در توئیتی، نوشت: شهادت پایان راه یک سپاهی نیست! آغاز راه است. شهادت مبارک سرباز وطن.
«علی بهادری جهرمی» که خود از گام دومی‌ها شناخته می‌شود و بنا به مسئولیتی که در قوه مجریه برعهده دارد در فضای مجازی فعال است، در همان ساعات ابتدایی انتشار این خبر، با بسنده کردن به کلامی از امام خمینی (ره) نسبت به این جنایت واکنش نشان داد و نوشت: «بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از مرگ نمی ترسیم…»
زینب سلیمانی فرزند شهید سردار سلیمانی هم همین کلام پیر جماران را به صورت ادغام شده با کلام پدر شهیدش منتشر کرد و نوشت: «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود؛ ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم»

علیرضا زاکانی شهردار تهران از مسئولان دیگری شناخته می‌شود که از فضای مجازی برای پاسخ به عملیات تروریستی روز گذشته در خیابان «مجاهیدن اسلام» استفاده کرد و در مطلبی آورد: «از شهادت برای کربلا در دهه شصت، امروز به شهادت برای قدس شریف رسیدیم. شهادت صیاد خدایی نشانه نزدیک بودن پیروزی‌های بزرگ‌تر از دفاع مقدس است اما حال دل جاماندگان جز این نیست؛ خوشا آنان که از سلام فرمانده به مقام جان دادن برای فرمانده رسیدند.»
علی علیزاده فعال مجازی نوک پیکان اتهام این ترور را به سمت رضا پهلوی نشانه گرفت و در توئیتی نوشت: «آقای رضا پهلوی! یک فرمانده نظامی ایرانی در تهران وسط روز روشن ترور شده. آیا شما این ترور را محکوم می‌کنید یا اینکه از تروریست‌ها حمایت می‌کنید؟ صریح جواب بدهید.»
وی در توئیت دیگری نوشت: «دو سال پیش چنین روزهایی تک تک ما را با ارتش سایبری شأن زیر منگنه قرار داده بودند تا اعدام نوید افکاری که درست یا غلط به قتل عمد متهم بود را محکوم کنیم. حالا باید رفت سراغ تک تکشان و گفت یک ترور کثیف جنایتکارانه وسط تهران اتفاق افتاده و یک قهرمان ملی کشته شده. محکوم می‌کنید یا نه؟»
«محمد سیاه رودی» هم از جمله فعالان فضای مجازی ست که درباره ترور شهید «صیاد خدایی» در حساب کاربری خود در توئیتر، نوشت: جالبه صیادها دم در خونه خودشون شهید میشن؛ یه بار شهید صیاد شیرازی یه بار هم شهید صیاد خدایی!….

«علی بیطرفیان» هم در توئیتی خطاب بانیان و آملان این جنایت تروریستی، نوشت: «شهید رو به آرزوش رسوندی، ملت را بیدارتر کردی؛ تو نبردی، باخت خودت را تسریع کردی»
«طیبه بیات» فعال رسانه‌ای هم با اشاره به جناب روزگذشته تروریست‌ها در خیابات مجاهدین اسلام، نوشت: «حالا یک پراید گواهی شد بر این ادعا که مدافعین حرم در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و رفاقت با خدا از سوریه چیزی جز شهادت نصیبشان نشد!

تقدیر که نامت را صیاد کند و به دنبال تحقق فرامین الهی که باشی، صید خدا شدن ضمیمه پرونده دنیایی و اخروی ات خواهد شد.»
واکنش تدبیری‌ها و اصلاح طلبان به ترور دیروز
نکته قابل توجه، واکنش برخی اصلاح‌طلبان و تدبیری‌های صاحب نام درباره عملیات تررویستی روزگذشته بود.
محمد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم و دوازدهم در مجازی نوشت: «ترور ناجوانمردانه پاسدار وطن، شهید حسن صیاد خدایی را محکوم و این مصیبت را به محضر خانواده‌ی بزرگوار این شهید و همرزمانش به ویژه سردار عزیز قاآنی تسلیت عرض می‌کنم. ان‌شاءالله همرزمان این شهید، با شناسایی عوامل این اقدام بزدلانه و جنایتکارانه، پاسخ محکمی به این اقدام تروریستی خواهند داد تا تسلی خاطر ملت شود بر این داغ و درس عبرتی باشد برای جنایتکاران.»
حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی رئیس جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم هم که پای ثابت فضای مجازی است در مطلبی به این جنایت واکنش نشان داد و نوشت: «تروریست ها پیروز نخواهند شد.»

عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات از جمله اصلاح طلبانی بود که شهادت «صیاد خدایی» را محکوم کرد و گفت: «ترور در هر شکل و به هر بهانه‌ای محکوم است.»
تکلیف نبرد را رویارویی در میدان مشخص می‌کند نه ترور در «پس‌کوچه»
سید نظام الدین موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی این جنایت را با این توئیت که «ترور یک فرد نظامی خارج از محیط عملیات، در زمان غیر کاری، کنار منزل و مقابل خانواده هیچ ارزش راهبردی و نظامی ندارد و تنها یک جنایت و نشانه ترس، ضعف، زبونی و حقارت رژیم تروریست است. تکلیف نبرد را رویارویی در میدان مشخص می‌کند نه ترور در پس کوچه.» محکوم کرده است.
خوابی که بالاخره تعبیر شد
«مهدی اقدم نژاد» مداح اهل بیت نیز با انتشار خاطره‌ای در اینستاگرام در این رابطه نوشت: «ما شما را نشناختیم، شهیدان را شهیدان می‌شناسند. اگر ذره‌ای معرفت داشتم شب قدر دیدمت می‌فهمیدم که براتت را گرفتی. چند روز پیش خواب حاج قاسم رو دیده بود که پرونده‌ای را امضا کرده بود و تقدیمش کرده بود، بالاخره تعبیر شد.»
به هرحال آنچه مشخص است در آوردگاه‌های مهم، سربازان مجازی انقلاب اسلامی پای کار هستند و دوشادوش سرداران و مسئولان نظامی و امنیتی به میدان می‌آیند و در فضای مجازی اعم از توئیتر، اینستاگرام و… واکنش نشان می‌دهند و جریان سازی‌های قابل توجهی ایجاد می‌کنند و به عبارت دیگر غوغای مجازی به پا می‌کنند، تروریست‌ها از روز گذشته پاسخ خود را در فضای مجازی دریافت کرده اند که «دوران بزن و دررو تمام شده است»، از این رو ترور «مجاهد اسلام» بی پاسخ نخواهد ماند، فقط پاسخ اول در فضای مجازی داده شد، پاسخ اصلی مانده است.