به گزارش آوای بیستون به نقل از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی، با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت «روز ملی آمار و برنامه‌ریزی و هفته ملی آمار» یادآور شد: وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشگام در امر مدیریت کیفیت آمارهای تخصصی با بهره‌گیری از چارچوب‌های ملی و بین‌المللی از سال […]

به گزارش آوای بیستون به نقل از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی، با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت «روز ملی آمار و برنامه‌ریزی و هفته ملی آمار» یادآور شد: وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشگام در امر مدیریت کیفیت آمارهای تخصصی با بهره‌گیری از چارچوب‌های ملی و بین‌المللی از سال ۱۳۹۸ تاکنون گام‌های مهمی را در راستای ارتقای سطح کیفی آمارهای خود برداشته است.
متن پیام وزیر اقتصاد به شرح زیر است:
اهمیت آمار و اطلاعات با کیفیت در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، ارزیابی میزان موفقیت آنها و هدایت امور اجرایی به اندازه‌ای است که می‌توان داده و آمار را زیربنای اصلی تحقق مأموریت‌ها به شمار آورد.
وزارت امور اقتصادی و دارایی با توجه به جایگاه و رسالت خود، واجد کارکردهای سیاست‌گذاری عملیاتی، نظارتی و مطالعاتی می‌باشد که در این زمینه، با در اختیار داشتن سهم قابل توجهی از آمار و اطلاعات، دارای جایگاه ویژه‌ای در نظام آماری کشور است و با تولید آمارهای تخصصی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و مالی همچون بازار سرمایه، بودجه دولت، مالیات، تجارت خارجی، بیمه، خصوصی‌سازی، سرمایه‌گذاری خارجی، شرکت‌های دولتی نقش تأثیر گذاری در نظام سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اقتصادی کشور دارد.
بر این اساس این وزارتخانه به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشگام در امر مدیریت کیفیت آمارهای تخصصی با بهره‌گیری از چارچوب‌های ملی و بین‌المللی از سال ۱۳۹۸ تاکنون گام‌های مهمی را در راستای ارتقای سطح کیفی آمارهای خود برداشته است.
هر ساله، روز جهانی آمار با موضوع «ایجاد ارتباط جهان با داده‌های قابل اعتماد» گرامی داشته می‌شود که این موضوع، اهمیت اعتماد به داده‌های معتبر را در نظام آماری نشان می‌دهد. در ایران نیز هفته اول آبان به عنوان «هفته ملی آمار» نام‌گذاری شده است. به همین مناسبت از تلاش و تعهد همکاران حوزه آمار در انجام اقداماتی نظیر دریافت نشان اهتمام به کیفیت آمارهای رسمی به عنوان اولین دستگاه در سطح کشور برای آمارهای رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران، استانداردسازی تعاریف و مفاهیم اقلام آمارهای تخصصی وزارت امور اقتصادی و دارایی، تهیه سالنامه‌ها و فصلنامه‌های آماری در بخش‌های مختلف حوزه عملکردی وزارتخانه و قدردانی نموده و هفته آمار را به جامعه آماری و کلیه داده کاوان کشور تبریک و تهنیت می‌گویم.