به گزارش خبرنگار آوای بیستون، چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم صبح امروز (جمعه) در ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد. به گفته دبیر ستاد انتخابات کشور، ۸۱ نفر در سومین روز ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند و تعداد ثبت‌نام کنندگان را به ۲۱۱ نفر رساندند. علی مطهری، […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم صبح امروز (جمعه) در ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد.

به گفته دبیر ستاد انتخابات کشور، ۸۱ نفر در سومین روز ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند و تعداد ثبت‌نام کنندگان را به ۲۱۱ نفر رساندند.

علی مطهری، محمود صادقی، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست و محمدرضا صباغیان تنها چهره‌های سرشناس سومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بودند.

پیش‌بینی می‌شود علیرغم ترافیک سبک روز سوم ستاد انتخابات کشور، خیابان فاطمی تهران در چهارمین روز خود شاهد تردد پرحجم داوطلبان و چهره‌های مطرح سیاسی کشور باشد.

۱۶:۲۰ «شاهین محمد صادقی» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«شاهین محمد صادقی» نماینده ادوار مجلس عصر امروز (جمعه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

۱۴:۵۲ «کدخدایی» از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان امروز (جمعه) با حضور در ستاد انتخابات کشور از روند ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد.

وی گفت: از باب وظیفه نظارتی از روند ثبت نام در انتخابات بازدید کردم و خدا قوتی به عزیزان در وزارت کشور گفتم که تدابیر خوبی اندیشیده بودند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: خوشبختانه امسال به خاطر مصوبه شورای نگهبان، تعبیری که در دوره قبل داشتم و گفتم که جشنواره ثبت نام است، را شاهد نبودیم.

وی افزود: آماری که به بنده ارائه شده است افرادی که شرایط اولیه را نداشته‌اند کمتر در انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

کدخدایی گفت: شورای نگهبان مصر است افرادی که واجد شرایط هستند حتماً در انتخابات ثبت نام کنند تا تنوع بیشتری در اختیار مردم برای گزینه‌های انتخاباتی باشد.

وی گفت: کسانی که شرایط اولیه را ندارند هر چه کمتر مراجعه کنند و یا مراجعه نکنند بهتر است چون ملاک ما در بررسی نهایی شرایطی است که شورای نگهبان اعلام کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد روند بررسی صلاحیت‌ها گفت: طبق قانون، شورای نگهبان ۵ روز فرصت اولیه برای بررسی صلاحیت نامزدها دارد که از روز یکشنبه آغاز می‌شود. اگر در آن ۵ روز بتوانیم اعلام نظر کنیم که تمام می‌شود در غیر این صورت می‌توانیم مهلت بررسی صلاحیت‌ها را به مدت ۵ روز دیگر تمدید کنیم. طبق قانون، شورای نگهبان حداقل ۱۰ روز برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرصت دارد.

۱۱:۰۰ «مصطفی تاج‌زاده» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«مصطفی تاج‌زاده» فعال سیاسی اصلاح طلب صبح امروز (جمعه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

تاجزاده پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه من یک اصلاح طلب، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات دولت میرحسین موسوی و معاون سیاسی وزیر کشور در دولت سیدمحمد خاتمی هستم، گفت: من یک زندانی سیاسی هفت ساله و ایرانی هستم که رسماً نامزد انتخابات شدم.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: پا در عرصه انتخابات نهادم تا بگویم مخالف راهی هستم که حاکمیت در حال پیمودن است، با سیاست داخلی و بستن دهان مخالفان و گرفتن حق تشکیلاتی از هر ایرانی که خشونت را نفی می‌کند مخالفم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: من با نظارت استصوابی مخالفم، من با نگاه طالبانی و داعشی به دین مخالفم. من با حجاب اجباری و سلب حقوق شهروندی مخالفم. من با سیاست خارجی پرهزینه و آمریکا ستیزی و روسیه دوستی مخالفم.

وی ادامه داد: من با تبعیض در استخدام‌ها و گزینش‌های عقیدتی مخالفم، من با انحصار و تکصدایی صدا و سیما و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نیز مخالفم.

تاجزاده تصریح کرد: باید به شرایطی که گرانی، رکود و بیکاری خیلی‌ها را به زیر خط فقر برده است پایان دهیم.

۹:۵۶ «فریدون عباسی» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«فریدون عباسی» صبح امروز (جمعه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

فریدون عباسی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه من نیامده‌ام که با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم، گفت: من همراه سایر داوطلبانی هستم که تائید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند.

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر شورا تائید کند و جزو افرادی باشم که در جلساتی به مردم معرفی شوم، فرصت دارم حرف‌های خودم را بزنم.

وی ادامه داد: این معنی ندارد که به ضرر کسی حضور داشته باشیم یا به نفع کسی کنار برویم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: صلاحیت من رد نخواهد شد و فقط ممکن است احراز صلاحیت برای پست ریاست‌جمهوری را نداشته باشم.

۹:۱۲ «علیرضا افشار» در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

«سردار علیرضا افشار» فرمانده اسبق نیروی مقاومت بسیج صبح امروز (جمعه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه من با برنامه به عرصه انتخابات آمده‌ام، اظهار کرد: ۴۷ برنامه ملی و تحول آفرین دارم که برخی از این برنامه‌ها اجرای آزمایشی داشته‌اند.

افشار با تاکید بر اینکه این برنامه‌ها را باید با یک کابینه مقتدر و پاکدست پیاده کنیم گفت: البته معنای برنامه این نیست که برنامه دولت قبل را کنار بگذاریم. مسکن مهر و طرح کارت سوخت اگر اشکالی داشتند باید ایراداتشان را رفع می‌کردیم و ادامه می‌دادیم.