به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در چارچوب سفر استانی وارد فرودگاه شهر کرمان شد و در بدو ورود در جمع خبرنگاران گفت: شهید سلیمانی نماد مقاومت است و این شهید بزرگوار علاوه بر کرمان برای کشور و جهان اسلام باعث افتخار است و رهبری از او به عنوان مکتب […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در چارچوب سفر استانی وارد فرودگاه شهر کرمان شد و در بدو ورود در جمع خبرنگاران گفت: شهید سلیمانی نماد مقاومت است و این شهید بزرگوار علاوه بر کرمان برای کشور و جهان اسلام باعث افتخار است و رهبری از او به عنوان مکتب یاد کرده‌اند که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: توفیقی است برای بنده و همکارانم که در خاتمه سفرهای استانی وارد استان کرمان شدیم و امیدوارم در این سفر آنچه خواست مردم است بتوانیم دنبال کنیم، بررسی‌هایی قبلاً انجام و مشکلات استان احصا شده است.
وی ادامه داد: استان کرمان مهد مردان و زنان فرهیخته ای است که شامل شعرا، ادبا، هنرمندان و سیاسیون و چهره‌های برجسته علمی است.
رئیس جمهور با اشاره به نقش کرمانی‌ها در دفاع مقدس و عرصه‌های مقاومت افزود: استان کرمان با ۶ هزار و ۵۰۰ شهید و ۱۹ هزار جانباز و ایثارگر به عنوان یکی از محورهای مقاومت مطرح است و به دلیل همین ظرفیت‌ها از کرمان به عنوان پایتخت مقاومت یاد می‌شود.
وی عنوان کرد: استان کرمان ظرفیت کشاورزی، معدنی و گردشگری دارد که می‌توان با تکیه بر این ظرفیت‌ها اقدامات زیادی انجام داد.
وی به ظرفیت‌های بزرگ نیروی انسانی در کرمان اشاره کرد و افزود :۱۰۰ مرکز دانشگاهی در استان وجود دارد اینها ظرفیت‌های بزرگی است که با وجود این ظرفیت‌ها بیکاری در کرمان در استان معنی ندارد.
رئیس جمهور بیان کرد: فقر و محرومیتی که در جنوب کرمان وجود دارد زیبنده نیست و دولت مصمم است با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و رفع فقر و محرومیت مشکلات را رفع کند.
وی تاکید کرد: مشارکت در سرمایه گذاری به ویژه در جنوب کرمان بسیار اهمیت دارد، زمینه برای سرمایه گذری وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد و مشکلات مردم را با استفاده از این معادن باید رفع کرد.
رئیس جمهور گفت: در مجموع با نظر خواهی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نماینده‌های مجلس و نماینده‌های مجلس خبرگان برنامه‌های به عنوان مصوبات پیش بینی شده است که در جلسه شورای اداری نهایی می‌شود.