به گزارش خبرنگار آوای بیستون، روز دوشنبه در مراسمی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد، سید موسی خادمی استاندار لرستان، جمعی از مدیران کل استان و شهرستان پلدختر، پروژه دیواره ساحلی شهر پلدختر افتتاح و فاز […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، روز دوشنبه در مراسمی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد، سید موسی خادمی استاندار لرستان، جمعی از مدیران کل استان و شهرستان پلدختر، پروژه دیواره ساحلی شهر پلدختر افتتاح و فاز دوم آن کلنگ‌زنی شد.

همچنین ۲ هزار واحد مسکونی محرومان به بهره برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار آوای بیستون اظهار داشت: عملیات اجرایی ادامه دیواره ساحلی شهر پلدختر از منطقه سازمانی‌ها رو به پایین با طول یک هزار متر و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار امروز آغاز شد.

مسعود رضایی افزود: فاز اول این دیواره با ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به طول ۲۳۰۰ متر توسط بنیاد مسکن تکمیل و تحویل داده شده است.

وی افزود: دیواره تکمیل شده شهر پلدختر پس از سیل فروردین ماه ۹۸ با میانگین ارتفاع یک هزار و ۱۰۰ شمع، با نوع سازه بتن آرمه اجرا شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: سال گذشته عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکن سیل زدگان مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در لرستان آغاز شد که از این تعداد ۳۷۷ واحد مربوط به پلدختر است که کلنگ آن به نمایندگی از دیگر پروژه‌ها در دهستان مورانی این شهرستان به زمین زده شد.

رضایی افزود: از این تعداد یک هزار و ۸۶۰ واحد با تسهیلات ۸۰ میلیارد تومانی و کمک بلاعوض ۵۰ میلیارد تومانی بنیاد مسکن احداث شده که به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.

وی یادآور شد: در استان لرستان به طور کلی ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی احداث و ۱۱۶ هزار واحد از تسهیلات مقاوم سازی استفاده کرده‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان افزود: به طور کلی ۷۲ درصد واحدهای مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده که از میانگین ۴۸ درصدی نرم کشوری بالاتر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این سفر به اتفاق هیئت همراه پس از بازدید از دیواره ساحلی، پل ابراهیم آباد و گلزار شهدای معمولان با ورود به پلدختر از پل‌های پران پرویز و بابازید، سالن‌های ورزشی احداث شده پس از سیل، استخر شنا و چمن زمین فوتبال شهر پلدختر بازدید کرد.