به گزارش خبرنگار آوای بیستون، آیت الله رئیسی ظهر یکشنبه در جمع مردم زلزله زده روستای بدلان خوی با اشاره به وقوع زمین لرزه سه ماه قبل در منطقه خوی گفت: بحران‌ها ممکن است در هر برهه‌ای زمان پیش بیاید، همدلی‌ها، انسجام و یکپارچگی مردم و مسؤولان در خوی بسیار با ارزش است و خیلی […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، آیت الله رئیسی ظهر یکشنبه در جمع مردم زلزله زده روستای بدلان خوی با اشاره به وقوع زمین لرزه سه ماه قبل در منطقه خوی گفت: بحران‌ها ممکن است در هر برهه‌ای زمان پیش بیاید، همدلی‌ها، انسجام و یکپارچگی مردم و مسؤولان در خوی بسیار با ارزش است و خیلی از مسائل را حل می‌کند.
وی ادامه داد: امروز در خوی برخی از مناطق و روستاها را سر زدیم و بازدید کردیم باید از مردم صبور اینجا تشکر کرد، زنان و مردان عزیز و جوانان، از مسئولان، استاندار آذربایجان غربی، عزیزان سپاه که بسیار زحمت کشیدند و دوستان هلال احمر همه تلاش کردند، نیروهای نظامی و انتظامی و مهم‌تر از همه خود مردم که خیلی در این شرایط همراهی کردند.
وی ادامه داد: سه ماه قبل هم ما زلزله خوی را داشتیم ولی در این سه ماه تلاش دوستان در دولت این بود که ظرف سه ماه یک هزار و ۱۰۰ خان ای که آسیب دیده بود سریع بازسازی شود، پیگیری شود و تسهیلات داده شود.
کمک‌های دولت در مناطق زلزله زده ادامه دارد
رئیس جمهور با اشاره به اینکه کمک‌های دولت به این مناطق ادامه دارد، گفت: تلاش شده مواردی که لازم است در قالب وام قرض الحسنه و مواردی که لازم است بلاعوض داده شود که روند در زلزله قبلی خوب بود و موضوع به مراحل پایانی رسیده که این حادثه پیش آمد.
آیت الله رئیسی اضافه کرد: صبوری مردم خودش زمینه خوبی است برای اینکه هم مرحله اولی که انجام شد و کار امداد و نجات بود سریعاً در چند ساعت اولیه انجام شد و بعد هم شروع شد به اسکان موقت و الان هم مرحله بعدی بحث آوار برداری است که این اقدام در حال انجام است و در این روستا که آمدیم مصالح ساختمانی نیز تأمین شده، میلگرد و سیمان فراهم شده و ماشین آلات نیز مستقرند تا بازسازی با همت خود مردم شروع شود.
رئیس جمهور ادامه داد: صفا و صمیمتی بین مردم و مسؤولان وجود دارد و مردم یقین بدانند دولت کنار آنها است و با تمام ظرفیت و توان سعی می‌کند تا الام این عزیزان را کاهش دهد البته فکر می‌کنم با این همتی که وجود دارد ظرف مدت کوتاهی شاهد بازسازی در خوی و روستاهای اطراف خواهیم بود.
مشکلات خوی در اولین جلسه هئیت دولت بررسی می‌شوند
وی با بیان اینکه سفر را سر زده انجام دادم و دیر به مسئولان اطلاع داده شد، افزود: گزارشات متعددی از مسئولان امر گرفته بود ولی فکر می‌کردم تا خودم نیاییم و در جمع مردم حضور پیدا کنم و از نزدیک مسائل و الام مردم را نبینم آرام نمی‌گیرم.
آیت الله رئیسی اضافه کرد: الان دیدم با همت مردم و مسؤولان کارها ظرف مدت کوتاهی دنبال شود، البته ما هم وظایفی که بر عهده داریم را دنبال می‌کنیم و استاندار در اولین جلسه دولت می‌آیند و گزارش می‌دهند، پیشنهادات خوبی ایشان دارند برای برخی از تسهیلات که باید برای منطقه تصویب شود.
وی تاکید کرد: این همراهی و همکاری و صفا و صمیمت مردم بسیار ارزشمند است، امیدورام خداوند متعال به همه شما صبر و تحمل و بردباری بیشتر از این بدهد، وضعیت سختی است، هوا سرد است و تحمل این وضعیت به خصوص برای کسانی که در چادرها زندگی می‌کنند خصوصاً برای کودکان و بچه‌های عزیز ما، امیدورام هر چه سریع‌تر وضعیت خاتمه یابد و یک آرامش و سکونتی ایمن و مطلوب در اینجا ایجاد شود.