به گزارش خبرنگار آوای بیستون، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز (چهارشنبه ۹ آذرماه) در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: جلسات ثابتی با دوستانی که گرایش‌های سیاسی مختلفی دارند داریم که در این جلسات درباره موضوعات مختلف اجتماعی فرهنگی و سیاسی گفتگو می‌کنیم؛ برگزاری این جلسات بسیار مفید […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز (چهارشنبه ۹ آذرماه) در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: جلسات ثابتی با دوستانی که گرایش‌های سیاسی مختلفی دارند داریم که در این جلسات درباره موضوعات مختلف اجتماعی فرهنگی و سیاسی گفتگو می‌کنیم؛ برگزاری این جلسات بسیار مفید است.
وی افزود: به واسطه چنین گفتگوهایی دیدگاه‌ها به هم نزدیک می‌شود و قرائت‌ها و روایت‌های مختلفی که درباره یک پدیده واحد وجود دارد و برای تصمیم‌گیری درست باید همه آنها شنیده شود، به اشتراک گذاشته می‌شود.
ضرغامی بیان کرد: به نظر می‌رسد همه باید با هم گفتگو کنیم چراکه این گفتگو بهترین راه برای حل مشکلات کشور است. من شنیده‌ام که رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه چنین جلساتی را دارند و با جریان‌های سیاسی مختلف گفتگو می‌کنند. قطعاً این روند به نزدیک کردن افکار کمک می‌کند.
وزیر میراث فرهنگی درباره گفتگو حول محور اغتشاشات عنوان کرد: یکی از جلسات اخیر همزمان با اغتشاشات اخیر بود. به نظر می‌رسد بسیاری از راهبردهایی که در حوزه سخت اتخاذ می‌شود می‌تواند با راهبردها و اقدامات نرم تعدیل شود. از آنجا که در حوزه نرم کمتر کار کرده‌ایم سختی اقدامات به دوش دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی می‌افتد. متأسفانه در حوزه نرم کم‌کاری داشته‌ایم.
ضرغامی با تاکید بر اینکه همه وزیران قبول دارند که در زمینه راهبردهای نرم کم‌کاری داشته‌ایم، اظهار کرد: جلساتی با دانشجویان دانشگاه شریف داشتم، دانشجویانی که بخش زیادی از آنها کسانی بودند که در صحن دانشگاه تظاهرات داشتند و بعضاً شعارهای ساختارشکنانه دادند؛ اما وقتی نشستی آزاد برای گفتگو تشکیل شد پشت تریبون آمدند حرف‌هایشان را زدند و پاسخ‌‎ها را شنیدند.
وی افزود: بعد از این جلسه نیز حدود یک ساعت و نیم این گفتگو ادامه داشت و با آنها صحبت کردم؛ حتی در برخی موارد خواسته‌هایی داشتند که آنها را پیگیری کردم. با همه اینها به نظر می‌رسد اقدام به هرگونه برخورد غیر نرم که می‌تواند از طریق راهبردهای نرم صورت بگیرد، کار را برای ما سخت می‌کند.
وزیر میراث فرهنگی در انتقاد به عملکرد رسانه‌ها بیان کرد: در این گفتگوها وقتی مطالب مختلف اقناعی گفته می‌شود، برخی رسانه‌ها جمله ای را درست می‌کنند و بدون مقدمه و موخره موضوع آن را منتشر می‌کنند و سایر رسانه‌ها نیز همان را کپی و تکرار می‌کنند. در نتیجه این شبهه ایجاد می‌شود که آیا چنین حرفی زده شده است یا خیر.
ضرغامی تاکید کرد: چنین مسئله‌ای باعث می‌شود که آزادی عمل از خواص گرفته شود و آنها نمی‌توانند مستقیماً با مردم صحبت کنند و مسائل را حل و فصل کنند. رسانه‌ها باید این موضوع را در نظر بگیرند و در راستای انتشار درست آنچه اتفاق می‌افتد، کمک کنند.