به گزارش خبرنگار آوای بیستون، احمد وحیدی که به زاهدان سفر کرده است ظهر پنج شنبه در گفتگوی زنده با بخش خبری ساعت ۱۴ در سخنانی اظهار داشت: به دنبال حادثه تلخی که زاهدان اتفاق افتاد و مردم عزیز زاهدان دچار خساراتی شدند برای ارزیابی خسارات و تسلیت به داغداران در این استان حاضر شدیم. […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، احمد وحیدی که به زاهدان سفر کرده است ظهر پنج شنبه در گفتگوی زنده با بخش خبری ساعت ۱۴ در سخنانی اظهار داشت: به دنبال حادثه تلخی که زاهدان اتفاق افتاد و مردم عزیز زاهدان دچار خساراتی شدند برای ارزیابی خسارات و تسلیت به داغداران در این استان حاضر شدیم.
وی ادامه داد: طی امروز از مناطقی که تخریب‌شده بود بازدید به عمل آمد که متأسفانه نزدیک به ۱۲۴ واحد از مغازه‌های مردم در پاساژهای مختلف دچار تخریب و خسارت شده بود.
برخی مجروحان به شکل غافلگیرانه مورد اصابت تیر قرارگرفته بودند
وزیر کشور بیان کرد: اغتشاشگران به آمبولانس‌ها، ماشین‌های آتش‌نشانی و بانک‌ها حمله کرده و خسارات متعددی وارد کرده بودند.
وحیدی با اشاره به صحبت و گفت‌وگوی با مردم عنوان کرد: مردم منطقه خیلی ناراحت و خواستار این بودند که عاملان شناسایی شوند.
وی به دیدار با مجروحان حوادث اخیر هم اشاره کرد و گفت: مجروحانی بودند که متأسفانه در مناطق مختلف شهر به شکل غافلگیرانه مورد اصابت تیر قرارگرفته بودند که البته کادر پزشکی مراقبت می‌کردند و تعداد قابل‌توجهی نیز ترخیص شده بودند.
دشمن تلاش و برنامه‌ریزی کرد که آرامش زاهدان را به هم بریزد
وزیر کشور با بیان اینکه مجروحان این حادثه نیز خواستار این بودند که اغتشاشگران و عاملان شناسایی شوند، افزود: این حوادث زاهدان عزیز و مردم ما اعم از بلوچ و غیر بلوچ را دچار ناراحتی کرده بود که برای تسلیت به مردم و ارزیابی خسارات خدمت مردم رسیدیم.
وحیدی با بیان اینکه مردم این استان مثل همیشه معتقد به نظام، دفاع از کشور و دنبال یک «ایران قوی» بودند، یادآور شد: نخبگانی که با آن‌ها صحبت کردیم اذعان می‌کردند با توجه به اینکه در اغتشاشات روزهای گذشته کشور سیستان و بلوچستان آرام بود دشمن تلاش و برنامه‌ریزی کرد که این آرامش را به هم بریزد و با حمایت گروهک‌های تروریستی و کمک اجانب، جریانات و عناصر نفوذی توانستند خساراتی به بار بیاورند.
وی با بیان اینکه همه این موارد اعم از مشکلات مردم و مجروحان پیگیری می‌شود، گفت: مردم عزیز ما در زاهدان مثل همیشه در آرامش کار را جلو می‌برند.