هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد با بیان اینکه ۱۹۹ میلیون یورو برای ساخت کارخانه لاستیک‌سازی در خرم‌آباد اختصاص‌یافته است اظهار داشت: این کارخانه با هزار و ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مقرر شده تا دهه فجر سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد. وی به تعطیلی […]

هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد با بیان اینکه ۱۹۹ میلیون یورو برای ساخت کارخانه لاستیک‌سازی در خرم‌آباد اختصاص‌یافته است اظهار داشت: این کارخانه با هزار و ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مقرر شده تا دهه فجر سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

وی به تعطیلی هشت ساله نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی خرم‌آباد اشاره کرد و افزود:روز گذشته برای این نیروگاه ۱۹۶ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی مسدودی مصوب شده است.

استاندار لرستان  با بیان اینکه ۱۷.۵ میلیون دلار  از محل صندوق توسعه ملی به کارخانه سیمان‌سفید ازنا اختصاص پیدا کرده است، عنوان کرد:  ۳۲ میلیون دلار  نیز به داروسازی بایر افلاک تخصیص یافته است.

وی به پایلوت اقتصادی مقاومتی بودن استان لرستان اشاره و بیان کرد: استان لرستان در بحث زیرساخت‌ها بسیار عقب است اما علی‌رغم کمبود اعتبار و خالی بودن خزانه دولت توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های استان دارد.

بازوند در رابطه با اجرای پروژه راه‌آهن استان، گفت: اعتبار پروژه راه‌آهن خرم‌آباد- دورود -بروجرد از محل فروش سهام خوزستان تأمین می‌شود و امسال  ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن گذاشته‌شده که خارج از درآمد عمومی دولت است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن خرم‌آباد – دورود – بروجرد هم‌اکنون با ۹۰۰ نیرو فعال است و کار با سرعت در حال انجام است.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: در بحث بازسازی خطوط ریلی قدیم نیز باید گفت از ۱۵۳ کیلومتر خطوط ریلی که در حوزه استان لرستان است در طول سه سال ۱۲۵ کیلومتر بازسازی‌ و تاکنون برای هر کیلومتر از خطوط ریلی استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی در رابطه با پروژه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد – اراک نیز گفت: ۶۷ کیلومتر از این پروژه در استان لرستان است که تا پایان سال ۹۶ یا اوایل سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح اتان مسیر خرم‌آباد به بروجرد ۴۵ تا ۵۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

بازوند با اشاره به افتتاح سه سد در طول سال اخیر در استان اظهارداشت: عملیات اجرایی سد تاج  امیر دلفان که حدود ۱۲ سال معطل‌مانده بود اکنون شروع‌شده و کار به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

وی یکی دیگر از اقدامات زیرساختی در دست اقدام را طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد دانست و افزود: طرح توسعه این فرودگاه چهارم آذرماه امسال توسط وزیر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار لرستان در رابطه با میزان تولید گندم در استان نیز عنوان کرد: تولید گندم استان در سال ۹۲، ۲۲۰ هزار تن بود اما این میزان در سال ۸۵ به ۵۰۳ هزار تن رسیده است و در بحث پرداخت مطالبات کشاورزان لرستانی نیز باید گفت هم‌اکنون ۶۵۰میلیارد تومان طلب کشاورزان لرستانی به طوط کامل پرداخت‌شده است.

وی به استقبال مردم استان لرستان از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: برای پذیرایی و اسکان زائران سه ستاد در مرز مهران، نجف و کربلا تشکیل‌شده که روزانه به ۱۵ هزار زائر غذا و اسکان می‌دهند.

انتهای پیام/