به گزارش خبرنگار آوای بیستون، احسان خاندوزی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص طرح‌های فولادی بردسیر گفت: با افتتاح این ۴ ابرپروژه ایران گام بلندی در زمینه تولید فولاد برداشته است. وی عنوان کرد: برای ساخت این طرح‌های بزرگ اقتصادی ۲.۵ میلیارد یورو به ارزش ریالی چهارده هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد که […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، احسان خاندوزی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص طرح‌های فولادی بردسیر گفت: با افتتاح این ۴ ابرپروژه ایران گام بلندی در زمینه تولید فولاد برداشته است.
وی عنوان کرد: برای ساخت این طرح‌های بزرگ اقتصادی ۲.۵ میلیارد یورو به ارزش ریالی چهارده هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد که با تکمیل و ساخت این پروژه‌ها شهرستان بردسیر در جمع شهرهای بزرگ دارای صنعت فولاد قرار خواهد گرفت.
وی افزود: با اجرای این طرح‌ها همچنین برای ۵ هزار نفر به طور مستقیم و برای ۱۳ هزار نفر به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.
خاندوزی با بیان اینکه رفع محرومیت زدایی و کسب درآمدهای پایدار برای گروه‌های مختلف از تولید، درآمد و اشتغال زایی می‌گذرد گفت: با خلق ارزش افزوده، می توانیم مناطق را از محرومیت نجات دهیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مسأله خام فروشی و مسائل و مشکلات آن در اقتصاد و اشتغال بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد، چرا که این پروژه نمادی از حرکت به سمت خلق ارزش افزوده و تبدیل مواد خام به محصولات فرآوری شده می‌باشد.
وی تصریح کرد: استان کرمان یکی از استان‌های موفق در توسعه اقتصادی، صنعتی، معدنی است که نقشی نمونه برای سایر استان‌های کشور دارد.