به گزارش آوای بیستون، آیت الله علی رضا اعرافی ظهر پنجشنبه در دیدار وزیر ورزش و جوانان در قم، اهمیت ورزش بانوان را مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه بانوان با حفظ ارزش‌های فرهنگی و دینی می‌توان ضریب نشاط و شادابی جامعه را افزایش داد. وی با تاکید بر اهمیت نگاه علمی در […]

به گزارش آوای بیستون، آیت الله علی رضا اعرافی ظهر پنجشنبه در دیدار وزیر ورزش و جوانان در قم، اهمیت ورزش بانوان را مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه بانوان با حفظ ارزش‌های فرهنگی و دینی می‌توان ضریب نشاط و شادابی جامعه را افزایش داد.
وی با تاکید بر اهمیت نگاه علمی در اجرای برنامه‌های ورزشی، گفت: حوزه تحقیق و پژوهش در مسائل فرهنگی و ورزشی نباید کم ارزش شمرده شود.
مدیرحوزه های علمیه کشور با اشاره به اهمیت ورزش قهرمانی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در حوزه اخلاق و گفتمان انقلابی پیشتاز باشد.
به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ورزش و جوانان باید ورزش کشور را از برخی اشکالات و ایرادات ممکن را با برنامه‌ریزی درست و ادبیات صحیح اصلاح کند.
وی بیان کرد: تیم‌های اعزامی ایران طی چند ماه گذشته در رویدادهای جهانی افتخارات غرورآفرینی برای نظام آفریدند و حوزه علمیه قم این موفقیت‌ها را تبریک می‌گوید.
اعرافی با اشاره به ضرورت تقویت هویت ملی و دینی اظهار داشت: هویت سازی و شخصیت دادن به نسل جوان به عنوان یک مساله حیاتی باید توسط نهادهای مسؤول مورد توجه باشد.
به باور مدیر حوزه‌های علمیه کشور، خروج استعدادهای برتر از کشور یک ضعف بزرگ در ایران است که نگران کننده است و باید در صدد حل این معضل برنامه‌ریزی شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: علاوه بر شکل گیری گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه، نفوذ و گسترش معارف اهل بیت (ع) در کشورهای مختلف از مهمترین جلوه‌های انقلاب بوده است.
امام جمعه قم اظهار داشت: افزون بر ۱۰۰ هزار طلبه از ایران و بیش از ۱۰۰ کشور جهان در قم مشغول تحصیل هستند و از نظر نشر کتب دینی نیز این استان یکی از شهرهای برتر دنیا است.
به گفته وی، در سطح حوزه علمیه قم ۱۰ هزار استاد، ۱۵۰ مجله نشریه، ۲۰۰ رشته حوزوی، ۳۰۰ مدرسه و نهاد دینی و فرهنگی وجود دارد و یک ظرفیت بی بدیلی را به وجود آورده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: قم در تولید اندیشه دینی برای مردم ایران و جهان جایگاه ممتازی دارد و توجه ویژه ای برای اتصال به اندیشه دینی به این استان شود.
اعرافی ادامه داد: حوزه علمیه قم با اجرای برنامه‌های تحولی در تلاش است تا نسبت به نیازهای نظام و انقلاب پاسخگوتر باشد.