به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید محمد رضا هاشمی، عصر پنجشنبه در شورای اداری سمنان با حضور رئیس جمهور به میزبانی استانداری با بیان اینکه دغدغه‌های استان به صورت حضوری و طی جلسات متعدد عنوان شده است و به محضر ریاست جمهوری رسیده است، بیان کرد: در نشست خبری، خبرهای خوب و خوشی از زبان […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید محمد رضا هاشمی، عصر پنجشنبه در شورای اداری سمنان با حضور رئیس جمهور به میزبانی استانداری با بیان اینکه دغدغه‌های استان به صورت حضوری و طی جلسات متعدد عنوان شده است و به محضر ریاست جمهوری رسیده است، بیان کرد: در نشست خبری، خبرهای خوب و خوشی از زبان ریاست محترم جمهوری به مردم داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس نیازها و استعدادها، برای استان طرح‌ها پیش بینی شده است که امیدواریم تصویب شود، افزود: اولویت اول استان بحث آب است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه تأمین آب، سد فینسک برای تأمین آب سه شهرستان سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: برای پروژه انتقال آب قطری، تاکنون ۴۷ میلیارد تومان اعتبار، هزینه شده که با اجرای کمتر از یک کیلومتر دیگر، این طرح به نتیجه می‌رسد.

هاشمی با بیان اینکه بحث آبرسانی به گرمسار و دامغان نیز مورد توجه قرار دارد، گفت: ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد که کمتر از ۳۵ هزار هکتار تحت کشت گلخانه‌ای و سیستم‌های آبیاری نوین قرار دارد که باید تقویت و توسعه داده شود همچنین تأمین آب برای واحدهای صنعتی از طریق پساب شهرهای سمنان، شاهرود و گرمسار نیز مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در استان داریم که ۱۲۰۰ واحد آن در ۱۹ شهرک صنعتی مستقر است، بیان کرد: تنها ۵۶ واحد صنعتی استان در حال حاضر به صورت ۱۰۰ درصدی ظرفیت فعالیت دارند.

استاندار سمنان با بیان اینکه تنها ۵۶ واحد صنعتی استان در حال حاضر به صورت ۱۰۰ درصدی ظرفیت فعالیت دارند، گفت: بیش از ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت خود را فعال کردند.

هاشمی با بیان اینکه ۱۴۷ واحد صنعتی به علت فرسودگی ماشین آلات، کمبود نقدینگی و تملک بانک‌ها، تعطیل هستند، افزود: ۵۸ واحد صنعتی در استان سمنان با سه هزار و ۸۰۰ اشتغال در تملک بانک‌ها قرار دارد.