به گزارش آوای بیستون، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امروز ۲۸۸ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند، گفت: مجموعا تعداد ۵۹۲ نفر برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۰ نفر از خانم‌ها و ۵۵۲ نفر از آقایان بودند. وی درباره تحصیلات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، افزود: […]

به گزارش آوای بیستون، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امروز ۲۸۸ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند، گفت: مجموعا تعداد ۵۹۲ نفر برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۰ نفر از خانم‌ها و ۵۵۲ نفر از آقایان بودند.

وی درباره تحصیلات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، افزود: ۲۷۲نفر از ثبت‌نام‌کنندگان لیسانس و کمتر و ۳۲۰ نفر از آنان فوق‌ لیسانس به بالا بودند.

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: ۸۹ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان زیر ۴۰ سال سن داشتند و افرادی که بین ۴۰ تا ۷۵ سال بودند هم ۴۹۵ نفر بوده و ۸ نفر نیز بالای ۷۵ سال سن داشتند.

عرف خاطرنشان کرد: در دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری، ۱۶۳۶ نفر ثبت‌نام کرده بودند، این در حالی است که در دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری ۶۸۶ نفر آمده بودند که کاهش تعداد ثبت‌نام کنندگان به دلیل فضای عقلانیت ایجادشده است که کار طبق تأکیدات ماده ۳۵ انتخابات ریاست جمهوری که مستند به اصل ۱۱۵ قانون اساسی و مشخص کننده شرایط داوطلبان انتخابات است.

وی با بیان اینکه از فردا (یکشنبه) شورای نگهبان براساس چارچوب و مصوبات خود درباره احراز صلاحیت‌ها عمل خواهد کرد، گفت: ما هم همه مدارکی که در این ظرف پنج روز از ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری جمع‌آوری کرده‌ایم را تقدیم شورای نگهبان می کنیم و آنها شروع به بررسی مدارک و احراز صلاحیت افراد خواهند کرد.