به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید صولت مرتضوی جمعه‌شب در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: این سفر خروجی‌های بسیار خوب و تصمیمات قاطعی حسب دستور رئیس جمهور داشته است. وی اضافه کرد: ۹۴ طرح با ۱۷ فقره توافق‌نامه با دستگاه‌های مختلف اجرایی منعقد شده است. در حوزه زیربنایی ۲۵ طرح، صنعت و معدن […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید صولت مرتضوی جمعه‌شب در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: این سفر خروجی‌های بسیار خوب و تصمیمات قاطعی حسب دستور رئیس جمهور داشته است.

وی اضافه کرد: ۹۴ طرح با ۱۷ فقره توافق‌نامه با دستگاه‌های مختلف اجرایی منعقد شده است. در حوزه زیربنایی ۲۵ طرح، صنعت و معدن ۹ بهداشت و درمان شش طرح، آموزشی ۱۱ طرح، رفاه اجتماعی ۱۳ طرح، آب و خاک و کشاورزی ۱۰ طرح، در حوزه نفت و انرژی ۹ طرح و در حوزه کشاورزی چهار طرح مصوب شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان کرد: تصمیمات بسیار خوبی صورت گرفته شده است و برای اولین بار در راستای پروژه‌هایی که قرار است بخش خصوصی در استان بوشهر انجام دهد با صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل جلسه برگزار کردیم و تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

وی تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید به منظور ایجاد اشتغال خرد برای جوانان، کمیته امداد برای ایجاد اشتغال خرد برای زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش و احداث واحدهای تحت پوشش کمیته امداد اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مرتضوی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در استان بوشهر اقدامات بزرگی انجام می‌دهد افزود: بانک مرکزی سهمیه تسهیلات ازدواج برای جوانان تخصیص داده و برش استانی مشخص شده است. بنیاد مسکن هم طرح‌هایی را اجرا می‌کند.

وی گفت: در برنامه‌های امروز چند دستور هم اضافه شد؛ از جمله برداشت آب از نیروگاه اتمی، احداث سد و راه دسترسی به روستاها که رئیس جمهور دستوراتی را دادند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد: همچنین در این سفر رئیس جمهور برای اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر- عسلویه و شیراز و اتصال به راه‌آهن سراسری دستوراتی را دادند.