به گزارش خبرنگار آوای بیستون، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست خارجی معمولاً در اکثر کشورها جدای از مسائل جناحی داخلی است. با توجه به اهمیت مذاکرات وین، اصولی که در این مذاکرات رعایت می‌کنیم، چارچوبی است که رهبر انقلاب ترسیم […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست خارجی معمولاً در اکثر کشورها جدای از مسائل جناحی داخلی است. با توجه به اهمیت مذاکرات وین، اصولی که در این مذاکرات رعایت می‌کنیم، چارچوبی است که رهبر انقلاب ترسیم کردند.

واعظی گفت: آنچه که امروز پیش می‌رود، چارچوبی است که نظام تائید کرده و تیم مذاکره کننده هم در همین مسیر گام بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری نباید مزاحمتی برای مذاکرات ایجاد کند، گفت: آنچه که تا الان توافق شده، موضوعات مهم اقتصادی است. این موضوعات به عنوان یک تفاهم باقی می‌ماند اما تیم مذاکره کننده اعلام کرده آن چیزی از نظر ما موضع نهایی تلقی می‌شود، این است که ما به همه خواسته‌های خود برسیم. امیدواریم در هفته‌های آینده خبرهای خوبی در زمینه مذاکرات وین داشته باشیم.

واعظی گفت: در سه سال گذشته، وزارت خارجه و دیپلمات‌های ما بستری را فراهم کردند تا بتوانیم تحریم را دور بزنیم و نیازمندی‌های کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: برنامه آمریکا این بود که ظرف سه ماه، با فشارهای خود، در ایران قحطی بوجود آورد و مردم را در مقابل نظام قرار دهد. در اینجا، سیاست بود که به کمک اقتصاد آمد تا ما بتوانیم نیازمندی‌های خودمان را تأمین کنیم و صادرات‌مان را انجام دهیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: هر دولتی بیاید، بر اساس منافع و امنیت ملی باید نسبت به خدمات متقابل سیاست و اقتصاد تصمیم بگیرد.

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص تمدید توافق بین ایران و آژانس گفت: تصمیم گیری در خصوص این مساله برعهده شورای عالی امنیت ملی است. اگر طرف‌های مقابل در مذاکرات انعطاف نشان دهند و ما به خواسته‌هایمان برسیم، زمان توافق با آژانس را می‌توانیم تمدید کنیم تا به یک توافق خوب برسیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح‌های نیمه تمام دولت گفت: ما از یک سال قبل بر طرح‌های بزرگ ملی که خودمان در این دولت شروع کرده بودیم، تمرکز کردیم تا آنها را به اتمام برسانیم. افتتاح‌های پنجشنبه‌ها به همین دلیل است که طرح‌ها را به اتمام برسانیم. البته برای دولت آینده هم ریل گذاری خواهیم کرد. ما باید وضعیتی ایجاد کنیم که دولت آینده در شرایط آرام تری بتواند کار خود را آغاز کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به خرید واکسن کرونا گفت: ما ۱۰ میلیون دوز واکسن خریداری کرده بودیم و طبق برنامه زمانبندی باید وارد کشور می‌شد، اما مشکلی در کشور فروشنده واکسن پیش آمد به طوریکه در شهرهای مختلف‌شان با پیک کرونا مواجه شدند و گفتند دو هفته زمان بدهید تا واکسیناسیون داخلی خودمان را انجام دهیم و سپس طبق برنامه قبلی به شما واکسن خواهیم داد.

واعظی گفت: محموله بعدی واکسن امشب به تهران می‌رسد و ما مجدداً طبق برنامه قبلی واکسیناسیون که کُند شده بود کار واکسیناسیون را ادامه می‌دهیم.

وی گفت: خوشبختانه واکسن کو ایران برکت هم اجازه تزریق گرفته است و امیدواریم طی روزهای آینده واکسن پاستور هم اجازه بگیرد.