به گزارش آوای بیستون، سپهر خلجی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ‏گمانه‌زنی‌ها درباره اراده دولت برای تغییر وزیر صمت به علت نابسامانی بازار خودرو نادرست است؛ زیرا آنچه موجب این نابسامانی است خارج از صمت رقم خورده است. وی ادامه داد: برنامه صمت برای افزایش تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ محقق شد و […]

به گزارش آوای بیستون، سپهر خلجی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ‏گمانه‌زنی‌ها درباره اراده دولت برای تغییر وزیر صمت به علت نابسامانی بازار خودرو نادرست است؛ زیرا آنچه موجب این نابسامانی است خارج از صمت رقم خورده است.
وی ادامه داد: برنامه صمت برای افزایش تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ محقق شد و با افزایش تولید خودروی کامل، یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو تحویل مردم شد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در ادامه این مطلب آورده است: اما آنچه بازار خودرو را ملتهب کرده، ریشه در چند موضوع دارد:
۱. خودرو باید از کالای سرمایه‌ای و ابزار سوداگری خارج شود. راه آن تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه است که تیر ۱۳۹۹ در مجلس اعلام وصول شد اما هنوز نهایی نشده است.
‏۲. احیا مکانیسم عرضه خودرو در بورس کالا که سال گذشته نشان داد برای تعادل بازار کارآ است. اما این مکانیسم فعلاً با نظر سازمان بازرسی و مخالفت شورای رقابت متوقف است.
۳.و اردات خودرو از جمله سواری کارکرده که با وجود موافقت دولت و مجلس، با نظر هیئت نظارت مجمع تشخیص از بودجه ۱۴۰۲ حذف شد.