به گزارش خبرنگار آوای بیستون، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: توانستیم بسیاری از پروژه‌های مهم عمرانی خود را که بعضاً پانزده تا ۲۰ سال طول کشیده بود و حتی بسیاری از ساختمان‌ها آسیب دیده بودند را افتتاح کنیم […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: توانستیم بسیاری از پروژه‌های مهم عمرانی خود را که بعضاً پانزده تا ۲۰ سال طول کشیده بود و حتی بسیاری از ساختمان‌ها آسیب دیده بودند را افتتاح کنیم
وی در رابطه با جلسه سازمان سینمایی، افزود: شورای عالی سینما به دلیل اینکه نیازمند تعیین اعضا بود وزرای مورد نیاز یعنی «امیر عبداللهیان» و «یوسف نوری» پیشنهاد شدند و جمع بسیاری خوبی تشکیل شده است و تا قبل از ۲۱ شهریور اولین جلسه آن برگزار خواهد شد و دوستان ما بسته خوبی را آماده کرده‌اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: آئین نامه بند (ز) قانون بودجه ۱۴۰۱ که نیاز به تغییر داشت را انجام دادیم و دیروز توسط دولت ابلاغ شد. این موضوع درباره هزینه کرد ۲ درصدی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی در زمینه فرهنگ، هنر و رسانه است و کارگروه اجرایی آن تشکیل شده که تحول مهمی است.
اسماعیلی در رابطه با آخرین اخبار از انتقال پیکر مرحوم ابتهاج، گفت: یک اختلاف داخلی و خانوادگی بود و طبق آنچه در خبرها آمده است، دادگاه آلمان به نفع انتقال پیکر مرحوم ابتهاج به ایران حکم داده است. ما در گیلان با همکاری مقامات محلی و استانی آماده برگزاری مراسم تدفین هستیم و همه مقدمات در حال پیگیری است.