به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفتگویی با اشاره به ثبت نام برای انتخابات شوراها اظهار کرد: از چهارشنبه هفته گذشته ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها در ۱۳۹۱ شهر آغاز شد و امروز آخرین روز ثبت‌نام‌ها است. موسوی افزود: تا ساعت ۱۷ امروز (سه‌شنبه)، بیش از ۴۱ هزار نفر […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفتگویی با اشاره به ثبت نام برای انتخابات شوراها اظهار کرد: از چهارشنبه هفته گذشته ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها در ۱۳۹۱ شهر آغاز شد و امروز آخرین روز ثبت‌نام‌ها است.
موسوی افزود: تا ساعت ۱۷ امروز (سه‌شنبه)، بیش از ۴۱ هزار نفر در سراسر کشور برای انتخابات شوراها ثبت‌نام کردند و انتظار داریم تا پایان شب و در روزهایی که تمدید کردیم، این عدد خیلی بیشتر شود.
وی با اشاره به ترکیب جنسیتی داوطلبان انتخابات شوراها گفت: بیش از ۳۶ هزار و ۲۹۹ مرد معادل ۸۸ درصد و ۴ هزار و ۷۷۷ زن معادل ۱۲ درصد در ششمین دوره انتخابات شوراها ثبت نام کردند. این نسبت در دوره قبلی هم حاکم بود.
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: حدود ۵۴ درصد مردم با مراجعه به فرمانداری‌ها به صورت حضوری، ۱۴ درصد از طریق اپلیکیشن موبایلی، ۱۴ درصد از طریق رایانه‌های شخصی و ۱۸ درصد با مراجعه به دفاتر پیشخوان، ثبت‌نام کردند.
موسوی با بیان اینکه ۱۳ درصد داوطلبانی که ثبت‌نام کردند سابقه ایثارگری و ۱۵ درصد سابقه عضویت در شوراها را دارند، گفت: ۳ درصد از داوطلبان دیپلم، ۷ درصد فوق دیپلم، ۵۵ درصد کارشناسی، ۳۰ درصد کارشناسی ارشد، ۳ درصد مقطع دکتری و ۳ درصد هم تحصیلات حوزوی دارند.
وی افزود: ۸ درصد داوطلبان زیر ۳۰ سال، ۴۱ درصد بین ۳۱ تا ۴۰ سال، ۳۲ درصد تا ۵۰ سال، ۱۶ درصد تا ۶۰ سال، ۴ درصد تا ۷۰ سال و کمتر از نیم درصد بیش از ۷۰ سال سن دارند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: طبق قانون شوراها سقف سنی برای داوطلبان تعیین نشده اما حداقل سن یک کاندیدا باید ۲۵ سال باشد.
موسوی گفت: در شهرهای بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت فوق دیپلم کفایت می‌کند و بالاتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت باید لیسانس و بالاتر داشته باشند. کسانی که یک دوره کامل ۴ ساله عضو شورای شهر بودند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.
وی افزود: بعد از ثبت نام داوطلبین، ما از ۴ مرجع قانونی استعلام می‌گیریم سپس پاسخ استعلام‌ها را در اختیار فرمانداران قرار می‌دهیم تا آنها در جلسات هیئت‌های اجرایی صلاحیت افراد را بررسی می‌کنند.
دبیر ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: تا پایان وقت ثبت‌نام یعنی تا ساعت ۲۴، ممکن است تعداد ثبت نام‌ها به ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر برسد.