به گزارش آوای بیستون، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح پنجشنبه در دیدار وزیر ورزش و جوانان در قم، با اشاره به تاکید روایات و مفاهیم دینی بر ورزش و آمادگی جسمانی، ابراز داشت: امروز وزن کشورها با ورزش و قهرمانی‌های ورزشکاران سنجیده می‌شود و افکار عمومی دنیا قدرت یک کشور را در بسیاری از […]

به گزارش آوای بیستون، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح پنجشنبه در دیدار وزیر ورزش و جوانان در قم، با اشاره به تاکید روایات و مفاهیم دینی بر ورزش و آمادگی جسمانی، ابراز داشت: امروز وزن کشورها با ورزش و قهرمانی‌های ورزشکاران سنجیده می‌شود و افکار عمومی دنیا قدرت یک کشور را در بسیاری از مواقع با موفقیت کشورها می‌سنجند.

وی با اشاره به تجربه ادغام جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی و ضرورت دقت نظر در ادغام سازمان‌ها با یک دیگر بیان کرد: جهاد سازندگی در زمان خود اقدامات بسیار ارزشمندی انجام می‌داد که احساس می‌شود بعد از ادغام چالاکی و نشاط خود را از دست داده و تحت الشعاع مباحث دیگر قرار گرفته است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: وزارت ورزش نیز از نهادهایی است که طی یک دهه گذشته تجربه ادغام را داشته و انتظار می‌رود که این اقدام مانع از اقدامات مؤثر آنها نشود و هویت بخشی دینی، اجتماعی و استعداد یابی جوانان تحت تأثیر قرار نگیرد.

به باور وی، استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان باید به سطح محلات برسد و مسؤولان این وزارتخانه با حضور در محل‌های بازی کودکان از همان ابتدا بر کشف استعدادها برنامه و توجه داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ورزش علاوه بر مزیت‌ها و ویژگی‌های فردی و آمادگی جسمانی در عرصه بین الملل حائز اهمیت شده است، تاکید کرد: ورزش امروزه در مبادلات بین المللی تعیین کننده است.

وی با تاکید بر استفاده از مربیان حرفه‌ای و کارکشته خارجی در کشور، بیان کرد: در کنار استفاده از مربیان خارجی باید به دنبال کادرسازی در داخل باشیم و مربیان قدرتمند و با دانشی تربیت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تقویت تمام رشته‌های ورزشی در استان‌های کشور ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان در راستای تربیت مربی و داور ورزشی به ویژه در رشته فوتبال برنامه ریزی داشته باشد.