به گزارش خبرنگار آوای بیستون، احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ان شاء الله در پرتو هدایت‌های مکتب نورانی اهل بیت (ع) بتوانیم کشور امام زمانی خود را آنچنان که مورد رضایت امام زمان (عج) است بسازیم و همچنان که انتظار می‌رود برای عالمیان […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ان شاء الله در پرتو هدایت‌های مکتب نورانی اهل بیت (ع) بتوانیم کشور امام زمانی خود را آنچنان که مورد رضایت امام زمان (عج) است بسازیم و همچنان که انتظار می‌رود برای عالمیان الگو باشد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مسیر پر از خطری را با سلامت تاکنون طی کرده است و امروز ملاحظه می‌کنید در اوضاع آشفته دنیا به رغم همه فشارهایی که بر نظام مقدس جمهوری اسلامی آمده است اما منطق و حرکت و رفتار ما منطقی‌ترین، اصولی‌ترین و اخلاقی ترین و هدفمند ترین راهی است که در دنیا وجود دارد، تصریح کرد: آخرین اتفاق هم جنگ اوکراین است که نمونه‌ای است از بسیاری از اتفاقاتی که در جهان توسط قدرت‌های مختلف شکل می‌گیرد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکای به خدای متعال و اتکا و اعتماد به مردم و در پرتو هدایت‌های اهل بیت (ع) تحت زعامت رهبر انقلاب با قدرت به جلو می‌رود.

امروز در یک نقطه جدید و تحولی قرار داریم

وحیدی با بیان اینکه امروز در یک نقطه جدید و تحولی قرار داریم و این تحول قرار است به دست کارگزاران امروز جمهوری اسلامی با بهره گیری از حضور میلیونی مردم رقم بخورد، تصریح کرد: این را باید باور کنیم که شکل گیری و تحقق این نقطه تحولی اجتناب ناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه مجاهدت در راه خدا حتماً راه را می‌گشاید و این امید بزرگی که امروز در انقلاب اسلامی می‌بینیم ناشی از این است، افزود: امروز همه چیز برای شکل گیری جهش آماده است و جمهوری اسلامی بی تردید آینده‌ای بسیار درخشان در پیش دارد و روز به روز بر عزت جهانی کشور افزوده خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مشکلاتی هم که وجود دارد مسائل بسیار ساده ای برای حل شدن است، گفت: شناخت ما از اوضاع و احوال و درک ما نسبت به مسائل و فهم عمیق ما نسبت به اینکه حل مسائل به دست خود ماست، کلید اصلی حل مسائل است.

مسئولان کشور و آحاد مردم محور تحول هستند

وحیدی با بیان اینکه خود ما محور تحول هستیم و باید تحول ایجاد کنیم، تصریح کرد: تک تک شما عزیزان از فرمانداران، بخشداران و مدیران و همه مسئولان و البته آحاد مردم محور تحول هستیم.

وی با تاکید بر اینکه لرستان سرمایه بسیار دارد و دنبال چیز دیگری نباید باشیم، آب و خاک و این سرزمین و افتخارات سرمایه‌های اصلی است، افزود: دولت موظف است و کمک هم می‌کند، اما شما فرض کنید نفت نبود، دولت چه چیزی را باید تقسیم می‌کرد؟ چیزی اگر قرار است درست شود در استان‌ها است، اینها با تلاش و کوشش استخراج می‌شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اشکال بزرگی که همیشه حضرت آقا تذکر می‌دهند، این مسئله است که از آن زمان که نفت محور اقتصاد شد کشور دچار یک بدفهمی و مشکل شد که فکر کردیم یک چیزی باید در دولت مرکزی به عنوان فروش نفت باشد و توزیع کند و بعد استان‌ها راه بیفتند؛ این یک اشتباه است.

کارآفرینان باید وسط میدان باشند

وحیدی گفت: نکته مهم این است که در انجام مسئولیت برای شکوفا کردن ظرفیت‌ها به چند چیز نیاز داریم، اول دانش کافی، باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی، بهره وری از ظرفیت‌های استان را بالا ببریم.

وی با تاکید بر شناسایی کارآفرینان اظهار داشت: کارآفرینان باید وسط میدان باشند، کارآفرینان را باید تشویق کنیم؛ اگر جاذبه لازم برای جذب سرمایه گذاران را ایجاد کنیم، به میدان می آیند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه با پول‌های دولتی نمی‌توان همه توقعات را محقق کرد، افزود: این همه نقدینگی در کشور متعلق به مردم است، اگر این نقدینگی را جذب کنید و صرف تولید شود معجزه می‌کند و اگر صرف تولید نشود بنیان برافکن است.

با پول‌های دولتی نمی‌توان همه توقعات را محقق کرد

وحیدی با بیان اینکه استاندار و مسئولان مرتب با تک تک سرمایه گذاران جلسه بگذارند و مشکلات را با حضور مدیران کل حل کنند، تصریح کرد: از سرمایه گذاران متعهدی که می‌خواهند واقعاً کار را راه بیاندازند حمایت کنید.

وی در خصوص اختیارات استان‌ها نیز گفت: کشور نباید وزارت خانه محور اداره شود، کشور باید استان محور اداره شود و استاندار به عنوان نماینده عالی حکومت در استان محور است و تحت ارشادات نماینده ولی فقیه مسائل را باید حل کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه باید استان‌های ما با اختیارات کافی تصمیم گیری کنند، یادآور شد: افزایش اختیارات را هم دنبال می‌کنیم تا مسئولان استانی اختیارات لازم را برای حل مسائل داشته باشند.

بخش زیادی از اختیارات تنظیم بازار در اختیار استان‌ها قرار داده شده است

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حل مسئله اشتغال یعنی حل بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، یعنی افزایش تولید، یعنی پاسخگویی به مهم‌ترین نیاز مردم، تصریح کرد: باید زمینه‌های اشتغال را ایجاد کنیم؛ لذا هر برنامه‌ای که در شورای برنامه ریزی استان مطرح می‌شود باید بررسی شود که چند شغل ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های دامپروری، کشاورزی و شیلات در لرستان افزود: باید زمینه‌های اشتغال را پیدا کنیم و زیرساخت‌های ایجاد اشتغال را فراهم کنیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: نباید محله‌ای داشته باشیم که به طور ویژه مشکلات متمرکزی از آسیب‌های اجتماعی داشته باشد، باید برنامه فوری داشته باشیم برای حل مسئله و اینها را حل و فصل کنیم.

وحیدی همچنین در خصوص تنظیم بازار گفت: بخش زیادی از اختیارات تنظیم بازار در اختیار استان‌ها قرار داده شده است و استان می‌تواند اقدام کند.

وی با بیان اینکه اگر لرستان تولید کننده میوه و گوشت است قرار نیست این محصولات همان قیمتی باشد که در تهران یا شهرستان دیگر توزیع می‌شود، تصریح کرد: لذا این قیمت گذاری ها در اختیار استان است و باید تنظیم بازار شکل بگیرد.

وزیر کشور یادآور شد: برخی قیمت‌ها ممکن است سراسری اعلام شود و این قیمت به عنوان حداکثر است؛ باید تلاش شود در استان این قیمت‌ها به حداقل برسد؛ در عین حال به عید هم نزدیک می‌شویم و برنامه لازم برای تنظیم بازار باید صورت بگیرد.

استاندار نماینده عالی حکومت در استان است

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود بر زیباسازی شهرها و دلنواز کردن وضعیت شهرها تاکید کرد و گفت: این مسئله کار سختی هم نیست؛ شهر خرم آباد می‌تواند زیباترین یا یکی از زیباترین شهرهای کشور باشد؛ همه شهرهای استان می‌تواند اینگونه باشد چون زمینه‌های بکری دارند.

وی در بخش پایانی سخنان یادآور شد: استاندار نه تنها نماینده عالی دولت بلکه نماینده عالی حکومت در استان است، لذا همه باید استاندار را کمک کنند تا کارها با قدرت در صحنه اجرا جلو برود.

هیچ گونه تبعیض، پارتی بازی و پذیرش نیرو با سفارش در این دولت پذیرفتنی نیست

وزیر کشور همچنین با تاکید بر اینکه این دولت، دولت مردمی و انقلابی است و هیچ گونه تبعیض، پارتی بازی و پذیرش نیرو با سفارش در این دولت پذیرفتنی نیست، افزود: فقط شایسته سالاری ملاک است و این مسئله خواست دولت و تاکید جدی است.

وحیدی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در دولت هستند اولاً باید خود را وقف مردم بدانند و دوماً مردم باید احساس کنند این افراد در موضع انصاف و عدالت هستند؛ یکی از معیارهای انصاف و عدالت نحوه جذب نیرو است که باید شایسته سالاری در آن رعایت شود.