به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید محمد حسینی شامگاه جمعه در جمع اعضای کانون دانشگاهیان، رؤسا و هیأت علمی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی استان، اظهار داشت: چند نوع کارمند در دولت وجود دارد که موجب ناهماهنگی شده است درحالیکه نظام هماهنگ پرداخت و مدیریت خدمات کشوری تدوین شده اما درگذشته با چانه زنی، بسیاری […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید محمد حسینی شامگاه جمعه در جمع اعضای کانون دانشگاهیان، رؤسا و هیأت علمی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی استان، اظهار داشت: چند نوع کارمند در دولت وجود دارد که موجب ناهماهنگی شده است درحالیکه نظام هماهنگ پرداخت و مدیریت خدمات کشوری تدوین شده اما درگذشته با چانه زنی، بسیاری از دستگاه‌ها خود را از آن مستثنی و جدا کردند تا دریافتی بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه نباید ۲ نفر در یک اداره با یک نوع کار حقوق‌های متفاوت دریافت کنند، افزود: این موضوع سبب کاهش انگیزه افراد می‌شود؛ از این رو عدالت را باید در همه جا و دستکم در بدنه دولت محقق کنیم تا انگیزه کارکنان بیشتر شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در هر زمینه‌ای که در کشور مشکل وجود دارد باید تحول ایجاد شود تا کارها سامان پیدا کند، ابراز داشت: نابسامانی‌های بسیاری را نیز شاهد هستیم اما عزم و اراده جدی در دولت وجود دارد و همه در حال تلاشند و به طور شبانه روزی فعالیت می‌کنند تا مشکلات را برطرف کنند.
حسینی با اشاره به اینکه امروز دولت، مجلس و دستگاه‌های مختلف در یک مسیر قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: از این فرصت برای خدمت به مردم باید نهایت استفاده را کرد و کارها را بخوبی انجام داد.
مساله آب جز و اولویت‌های دولت سیزدهم است
وی با بیان اینکه حل مساله آب جزو اولویت‌های این دولت است و از هر طریق ممکن برای رفع این مشکل اقدام خواهیم کرد، افزود: باید به دنبال منابع پایدار برای آب آشامیدنی، صنعتی و کشاورزی در کشور باشیم و در این زمینه همانند همه کشورها از آب دریاها استفاده کنیم.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه آزادسازی سواحل دریا در دوره‌های گذشته نیز مطرح شده بود اما پیگیری‌های لازم در این زمینه برای رسیدن به نتیجه وجود نداشت، خاطرنشان کرد: تحقق این امر نشان داد که می‌توان کارهای بزرگ بیشتری را در کشور انجام داد و در صورتیکه مصالح عالی کشور به عنوان مبنای کار قرار گیرد و از بخشی نگری و توجه به منافع خود و سازمان خود فاصله بگیریم، کارهای بزرگی می‌توان انجام داد.
نخبگان جامعه همیشه در صحنه باشند
حسینی در ادامه با بیان اینکه استفاده از نظر کارشناسان، صاحب‌نظران، نخبگان دانشگاهی، اساتید و روحانیون مورد تاکید دولت سیزدهم است و رئیس جمهوری هم همواره براین موضوع تاکید دارد، گفت: باید قشر نخبه جامعه در صحنه باشند و نظر، پیشنهاد و دیدگاه‌های خود را برای رشد و پیشرفت کشور ارائه دهند.
وی با بیان اینکه کارشناسان و صاحب نظران در این زمینه‌ها می‌توانند کمک کنند تا کارها بهتر انجام شود، ادامه داد: دانشگاهیان برای ترغیب و تشویق مردم به حضور و مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح زحمات بسیاری را متقبل شدند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: اشکالی در کار تشکل‌ها، احزاب، گروه‌ها و فعالان عرصه سیاسی وجود دارد و آن این است که به طور معمول پس از برگزاری انتخابات فعالیت‌ها تعطیل می‌شود.
حسینی افزود: افراد می‌توانند در کنار هر مسئولیت اجرایی دیگر به وظایف فرهنگی، علمی و سیاسی خود بپردازند و نباید انسجامی که در زمان برگزاری انتخابات ایجاد می‌شود را از دست بدهیم.
وی اضافه کرد: ۶ ماه از مسؤلیت دولت سیزدهم گذشته و در این مدت اقدامات خوبی انجام شده و البته تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله داریم و هنوز کارهای بزرگی وجود دارد که باید انجام شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: یکی از گلایه‌های جدی امروز نخبگان از دولت در زمینه اطلاع رسانی از خدمات و جهاد تبیین است و برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت در سیاست خارجی، مسائل اقتصادی، صنعت و کشاورزی گاهی اوقات بدرستی بازگو نمی‌شود و با هجمه سنگین رسانه‌های خارجی دشمن و گاهی اوقات جعل و تقطیع اخبار مواجه هستیم.
حسینی گفت: جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید ویژه دارند به عنوان وظیفه و تکلیف و مسئولیت و رسالت همه ما باید در دستور کار قرار گیرد.
رشد صادرات غیرنفتی در ۶ ماهه فعالیت دولت سیزدهم
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در مدت کوتاهی که مسؤلیت کارها را بر عهده گرفته اقدامات خوبی انجام داده است، اضافه کرد: ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه برقرار شده و زمینه برای صادرات فراهم شده است و صادرات غیر نفتی کشور از ۳۵ میلیارد دلار در سال ۹۹ به ۴۷ میلیارد دلار در سال جاری رسیده و جهش خوبی پیدا کرده است که بطور حتم سال آینده بهتر خواهد شد.
حسینی با بیان اینکه دولت برنامه ریزی لازم را برای کاهش قیمت‌ها و تنظیم بازار انجام داده، تصریح کرد: امروز دولت باید حضور و بروز داشته باشد و با کار و تلاش از فشار بر مردم جامعه بکاهد و هر جایی که ضعفی وجود دارد باید آن ضعف را برطرف کنیم و باید تلاش و تحرک و ایده نو داشته باشیم تا کارها بخوبی انجام شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه به طور حتم سال آینده وضع بهتر خواهد شد، افزود: حرکت رو به جلو در همه حوزه‌ها وجود دارد البته مطلوب و ایده آل نیست و باید کارهای زیادی انجام داد، اما ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد دستاوردها قابل مقایسه با گذشته نیست.وی بیان کرد: دولت سیزدهم در سیاست خارجی بویژه در زمینه تعامل و همکاری با همسایگان اقدامات متنوعی مبتنی بر سیاست متوازن انجام داده و بازارهای خوبی در کشورهای آسیا و آفریقا وجود دارد و می‌توانیم صدور خدمات فنی را به آفریقا انجام دهیم و کالاهای خود را ارسال کنیم.
به گزارش خبرنگار آوای بیستون جلسه کانون دانشگاهیان استان و رؤسا و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها روز جمعه با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در تالار شهید آوینی دانشگاه اصفهان برگزار شد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور روز جمعه با هدف دیدار با مردم، نخبگان و دانشگاهیان و افتتاح چند طرح به استان اصفهان سفر کرد.