به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر روز پنج شنبه در دیدار مردمی رئیس جمهور در سالن صدرای تبریز، گفت: روزی که دولت کار را آغاز کرد ۷۰۰ خانواده ایرانی داغدار می‌شدند که امروز وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد که روز بدون فوتی را گذراندیم. رئیسی، با قدردانی از خدمتگزاران […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر روز پنج شنبه در دیدار مردمی رئیس جمهور در سالن صدرای تبریز، گفت: روزی که دولت کار را آغاز کرد ۷۰۰ خانواده ایرانی داغدار می‌شدند که امروز وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد که روز بدون فوتی را گذراندیم.
رئیسی، با قدردانی از خدمتگزاران عرصه بهداشت و درمان و فعالان این عرصه، افزود: امروز بعد از روزی ۷۰۰ کشته به خاطر ویروس کرونا، روزی بدون فوتی را گذارند. گردهمایی امروز در تبریز اولین برنامه مردمی است که پس از دوران کرونا با این اجتماع معنادار دارم و یکی از دغدغه‌های من عرض ادب و احترام به مردم در سفرهای استانی بود و همیشه از مردم عذرخواهی می‌کردم ولی امروز گویا مقدر شد تا این اجتماع نیز از تبریز شروع شود.
رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: ۱۰ هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز و بسیاری از آزادگان و خانواده‌های آذربایجان‌شرقی صبورانه در برابر دشمن ایستادگی کردند و آذربایجان مهد دلیران است و تاریخ این سرزمین نشان داده است که بزرگترین دلیل صدق این ادعا همان ۱۰ هزار شهیدی است که نام کوچه و برزن مزین به نام آنهاست.

وی گفت: آذربایجان دیار مردم زمان شناس و مقاوم است و این استان چه از نظر مادی و چه از نظر نیروی انسانی کار و آمد زن و مرد تحصیل کرده دارای ظرفیت‌های بزرگی است و فرهنگ مردم آذربایجان و مدنیت این خطه به عنوان تمدن ایرانی-اسلامی مدنیتی را ارائه کرده است که همراه خود خداپرستی، توجه به دیگران، عدالت، اخلاق و غیره را نیز دارد.
وی با اشاره به سرود «سلام فرمانده» قرائت شده در این مراسم به زبان ترکی آذربایجانی اظهار داشت: این سرود با زبان آذری پیام زیبایی را به همه مردم استان، کشور، جهان اسلام و همه کشورها و ملت‌ها به عنوان دهه نودی ها اعلام کرد که آماده دفاع از حریم حرم جمهوری اسلامی و ادامه راه شهیدان سلیمانی و باکری هستیم.
رئیس جمهور گفت: این سرود، پیام آمادگی برای نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی ایران و سربازی امام زمان (عج) است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت به دنبال اصلاح ساختارهای فسادزا، رانت خواری و ویژه خواری در جامعه است، گفت: امروز دولت آماده است گام‌هایی در جهت اصلاح امور اقتصادی بردارد که این اصلاح به عدالت اجتماعی بیانجامد و به قطع کردن دست مفسدان و رانت خواران منجر شود.
آیت الله رئیسی، ابراز امیدواری کرد تا اقدامات دولت در اصلاحات اقتصادی به طور واقعی دست مفسدان و رانت خواران را قطع کند و مردم بدانند که دولت مصمم است تا ساختار فسادزا را اصلاح کند.
وی با بیان اینکه از مشکلات معیشتی و سفره‌های مردم مطلع هستیم، افزود: هر لحظه در فکر رفع مشکلات معیشتی مردم هستم؛ ما در کنار مردم هستیم و این همراهی بزرگ مردم در ناکام گذاشتن معاندین مثال زدنی است.