به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید حمید سجادی هزاوه صبح جمعه در همایش پیاده روی خانوادگی در اراک، اظهار کرد: در هفته ورزش و جوانان هفت هزار رویداد ورزشی تدارک شده که بخشی از سوی این وزارتخانه و شماری نیز با همراهی دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۱ ماه […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید حمید سجادی هزاوه صبح جمعه در همایش پیاده روی خانوادگی در اراک، اظهار کرد: در هفته ورزش و جوانان هفت هزار رویداد ورزشی تدارک شده که بخشی از سوی این وزارتخانه و شماری نیز با همراهی دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۱ ماه آینده رقابت‌های ورزشی آسیایی انجام می‌شود؛ این وزارتخانه در کنار مأموریت بسط ورزش‌های همگانی، توسعه و توجه به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را با قوت در دستور کار دارد.
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: نگاه ویژه به ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی موضوعی است که تداوم و گسترش آن در دولت سیزدهم مورد تاکید است.
سعی داریم حقوق مادی و معنوی بانوان را برجسته‌تر کنیم
مریم کاظمی، معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در این مراسم عنوان کرد: بانوان استان مرکزی در رشته پایه دو میدانی و سایر رشته‌های ملی صاحب رتبه شده‌اند و در دولت سیزدهم سعی داریم حقوق مادی و معنوی بانوان را برجسته‌تر کنیم.
سید علی آقازاده، استاندار مرکزی در ادامه اظهار کرد: شمار سمن‌های این استان در ۲ سال اخیر از ۲۴ به ۹۵ تشکل رسیده است که ظرفیت بالایی در تقویت این بخش وجود دارد.
وی ادامه داد: بر اساس گفته وزیر ورزش و جوانان، استان مرکزی از نظر تأسیس و فعالیت کیفی سمن‌ها رتبه برتر را در کشور دارد.
استاندار مرکزی عنوان کرد: چهار سال اخیر ۱۵ سانتیمتر به سرانه ورزشی استان مرکزی افزوده شده و توسعه ورزش همگانی و افزایش سرانه ورزشی در دستور کار است.
استان مرکزی استعدادهای درخشانی در حوزه ورزشی دارد
علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در پایان این مراسم گفت: استان مرکزی استعدادهای درخشانی در حوزه ورزشی دارد و می‌طلبد که با حمایت اصولی این ظرفیت‌ها بیشتر در سطح ملی و بین‌المللی بدرخشند و توسعه ورزش استان بیش از پیش مدنظر باشد.
وی ادامه داد: در این سفر وزیر ورزش و جوانان قول مساعد برای جبران برخی عقب افتادگی‌های حوزه ورزش و جوانان استان مرکزی را داده‌اند و امید می‌رود که با هم‌افزایی توان و تلاش مضاعف ارتقای سطح ورزش در این خطه رقم بخورد.
در این برنامه نشان افتخار اراک از سوی شهرداری و شورای اسلامی اراک به وزیر ورزش و جوانان اهدا شد. همچنین تقدیر از ۲ چهره برتر استان مرکزی در کنکور سراسری از دیگر برنامه‌های این آئین بود.