به گزارش خبرنگار آوای بیستون محمدمهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه تالار مرکزی اراک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجلس اعلام کردیم که به دنبال عدالت فرهنگی هستیم، اظهار کرد: عدالت فرهنگی به این معنی که همه کشور باید باهم دیده شود. اگر در تهران بنشینم طبیعتاً این امکان را […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون محمدمهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه تالار مرکزی اراک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجلس اعلام کردیم که به دنبال عدالت فرهنگی هستیم، اظهار کرد: عدالت فرهنگی به این معنی که همه کشور باید باهم دیده شود. اگر در تهران بنشینم طبیعتاً این امکان را ندارم که با ظرفیت‌ها و حوزه‌های فرهنگی و هنری استان‌ها از نزدیک آشنا شوم به همین منظور تلاش می‌کنیم در یک فرصت کوتاه به همه استان‌های کشور سفر کرده و با مسئولین استانی صحبت و مسائل و مشکلات را احصا کنیم.
وی ادامه داد: در همین سفرهای اولیه رئیس جمهور، بخش عمده‌ای از مشکلات زیرساخت‌های فرهنگی کشور در حال حل شدن است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در کشور با تالارهای شبیه تالار مرکزی اراک مواجهیم که شاید بیش از ۱۰ سال از زمان آغاز پروژه آنها گذشته اما به سرانجام نرسیده که با این سفرها با زمان بندی دقیق در حال تکمیل بخش عمده پروژه‌های نیمه تمام در این دولت هستیم.
اسماعیلی ادامه داد: پروژه‌های استان مرکزی هم جزو همین پروژه‌ها است تا فرایند تکمیل آن در اسرع وقت انجام شود.
وی با بیان اینکه مجموعه تالار مرکزی اراک بالای ۷۵ درصد پیشرفت داشته است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد در کشور این است که تالارهای مرکزی را با یک زمان بندی روشن به پایان برساند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پیش بینی‌ها در خصوص اختصاص این بودجه بر این است که همه نیازمندی‌های این پروژه در اولویت حل شود و به زودی شاهد افتتاح تالار موسیقی در این پروژه باشیم و یک برنامه ملی ویژه شهید سلیمانی نیز در این محل اجرا شود.
وی بیان کرد: به نظر بنده سالن موسیقی تا ابتدای سال جدید تکمیل می‌شود و تلاش بر این است که سالن تئاتر هم با سرعت لازم و اهتمام استاندار و مجموعه استان در اختیار اهالی فرهنگ و هنر استان و کشور قرار گیرد.
اسماعیلی در ادامه گفت: تکمیل این تالار ظرفیت فرهنگی استان را بالا می‌برد و ما می‌توانیم بسیاری از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری مهم را در استان برگزار کنیم.