به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ظهر جمعه در دیدار با رئیس جمهور، ایجاد امید در جامعه را مهم‌ترین مسأله در پیشرفت کشور دانست و گفت: مردم نسبت به شما امیدوار هستند. وی بر ضرورت حل ریشه‌ای و اساسی مشکل گرانی در کشور اشاره کرد و افزود: بعضی از شرکت‌های […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ظهر جمعه در دیدار با رئیس جمهور، ایجاد امید در جامعه را مهم‌ترین مسأله در پیشرفت کشور دانست و گفت: مردم نسبت به شما امیدوار هستند.

وی بر ضرورت حل ریشه‌ای و اساسی مشکل گرانی در کشور اشاره کرد و افزود: بعضی از شرکت‌های دولتی خود باعث گرانی هستند، البته برخی از کاسبان نااهل نیز به گرانی دامن می‌زنند.

نسبت به اصلاح نظام بانکی کشور فکری اساسی صورت گیرد

مسئله قاچاق و واردات بی رویه از دیگر مواردی بود که ایشان بر حل آنها تأکید کرد و بیان داشت: البته حل این مشکلات، زمان بر است، اما دولت ضمن توجیه مردم، برای حل آنها باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهد.

آیت الله مکارم شیرازی به گلایه شدید مردم از نظام بانکی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه بانک‌ها به مصوبات دولتی هم توجه نمی‌کنند که باید نسبت به اصلاح نظام بانکی کشور فکری اساسی صورت گیرد.

وی قم را متعلق به تمام جهان اسلام و تشیع دانست که به خاطر حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه، نیاز به برنامه‌ریزی و توجه خاص دارد.

ضرورت اتمام طرح‌ها و پروژه‌های مهم در قم

این مرجع تقلید شیعیان جهان بر ضرورت اتمام طرح‌ها و پروژه‌های مهم در قم همانند فرودگاه و مترو اشاره کرد و یادآور شد: قم باید شهری آباد، منظم و آبرومند شود.

وی بر ضرورت تشکیل کارگروه فرهنگی جهت برخورد با برخی از مفاسد اخلاقی در قم و بر حل مشکلات کارگران برخی کارخانجات و شرکت‌ها تأکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان ابراز کرد: من برای موفقیت شما جهت حل مشکلات مردم و کشور دعا می‌کنم.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، رئیس جمهور گزارشی از مسائل کشور و شهر قم ارائه کرد.