آوای بیستون – گروه استان‌ها: رئیس جمهور در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم صبح پنجشنبه وارد سمنان شد و مورد استقبال مقام‌های استانی قرار گرفت. شرکت در جشن احیای ده‌ها واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان سمنان، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، شرکت در جلسه شورای اداری، شرکت در جشن […]

آوای بیستون – گروه استان‌ها: رئیس جمهور در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم صبح پنجشنبه وارد سمنان شد و مورد استقبال مقام‌های استانی قرار گرفت.
شرکت در جشن احیای ده‌ها واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان سمنان، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، شرکت در جلسه شورای اداری، شرکت در جشن نهضت ملی مسکن و سخنرانی در جمع مردم این استان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور خواهد بود.
در زیر مجموعه از اخبار سفر رئیس جمهور به استان سمنان را ملاحظه می‌کند.

۱۵:۲۹ عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور و هیأت دولت سیزدهم به استان عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای بیستون، ضمن بیان اینکه همزمان با سفر رئیس جمهور و هیأت دولت سیزدهم به استان عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد، تاکید کرد: این سایت مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سایت در شهر سمنان به مساحت دو و نیم هکتار برای ۱۱ هزار واحد مسکونی محسوب می‌شود.
وی افزود: این سایت در قالب طرح قطعات مسکونی که در این سایت با تراکم مصوب به واجدین شرایط به صورت خودساز واگذار می‌شود
معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین گفت: متقاضیان می‌توانند بعد از واگذاری زمین توسط راه و شهرسازی نسبت به اخذ پروانه از شهرداری و تسهیلات بانکی از بانک مربوطه، ساخت و ساز خود را شروع خواهند کرد.

۱۵:۲۶ افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم

در قالب سفر استانی هیأت دولت و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویان پسر دانشگاه سمنان افتتاح شد.

همزمان با ظهر پنجشنبه در قالب سفر استانی هیأت دولت به سمنان و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویان پسر دانشگاه سمنان افتتاح شد.
این خوابگاه فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان است که در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.
این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متری افتتاح شد.
سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه با مشارکت یکی از خیران استان سمنان تأمین شده است.
رئیس دانشگاه سمنان ادامه برای تکمیل این خوابگاه شامل محوطه سازی، دیوار کشی و پارکینگ و … چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
وی افزود: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را داراست.

۱۲: ۱۵ شش محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
شش محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در قالب سفر استانی رئیس جمهور به استان سمنان رونمایی شد.

شش محصول شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و علی خیرالدین مشاور وزیر علوم رونمایی شد.
این شش محصول فناورانه شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی شرکت دانش بنیان در زمینه تولید تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابرجاذب پالاسیل (گرید روغن)، هواساز دومرحله ای، گالینگور سنتی و مینی بوس بین شهری هستند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه رونمایی از محصولات فناورانه از دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بازدید و با پژوهشگران و فناوران استان سمنان گفت‌وگو کرد.

۱۵:۱۰ افتتاح طرح‌های نیمه تمام در سمنان
وزیر آموزش و پرورش از اهتمام دولت سیزدهم بر شتاب در تکمیل طرح‌های نیمه تمام تاکید کرد و گفت: اکثر این طرح‌ها بیش از یک دهه متوقف شده بودند.

رضا مراد صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای بیستون، ضمن بیان اینکه تکمیل طرح‌های آموزشی نیمه تمام در دولت سیزدهم شتاب گرفته‌اند، ابراز داشت: از نمونه‌های بارز این طرح‌ها می‌توان به افتتاح استخر شهدای دانش‌آموز شهر سمنان اشاره کرد.
وی ضمن بیان اینکه اکثر این طرح‌ها بیش از یک دهه متوقف شده بودند، افزود: تخصیص اعتبارات لازم در دولت سیزدهم توانست تا حد زیادی به تکمیل این طرح‌ها کمک کند.
وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه افتتاح طرح‌های آموزشی هزینه کرد نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده است، ابراز داشت: نفع بهره برداری این طرح‌ها به همه عموم مردم باز می‌گردد.
مراد صحرایی ضمن بیان اینکه طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت تخصیص اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور قرار دارند، تصریح کرد: این طرح‌ها برای کل کشور تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.
وی بابیان اینکه به دنبال ایجاد فضاهایی هستیم که علاوه بر دانش آموزان خانواده‌ها نیز از آن بهره مند شوند، افزود: قطعاً به سمت سوق دادن طرح‌ها با این نیاز گام بر خواهیم داشت.

۱۵:۰۱ ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان افتتاح شد
با حضور معاون وزیر بهداشت و در قالب سفر دوم هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان با حضور معاون درمان وزیر وزارت بهداشت و درمان همزمان با ظهر پنجشنبه و در قالب سفر هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان افتتاح شد.
ساختمان اداری شبکه بهداشت و مرکز جامع خدمات روستایی یکی از مطالبات مردم شهرستان آرادان بود که امروز به ثمر نشست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار آوای بیستون، گفت: ساختمان اداری شبکه بهداشت و مرکز جامع خدمات روستایی در زمینی به مساحت یک هزار و ۹۰۰ متر مربع ساخته شده است.
کامران قدس با بیان اینکه برای این طرح ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، بیان کرد: این ساختمان همزمان با سفر دوم هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان و در قالب طرح‌های وزارت بهداشت، افتتاح و به بهره برداری رسید.
به گزارش مهر، در این مراسم امام جمعه و مسئولان شهرستان آرادان نیز حضور داشتند.

۱۴:۵۶ مرکز تخصصی هوش مصنوعی پارک علم و فناوری استان سمنان افتتاح شد
مرکز تخصصی هوش مصنوعی پارک علم و فناوری استان سمنان با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، مرکز تخصصی هوش مصنوعی پارک علم و فناوری استان سمنان با حضور علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری همزمان با ظهر پنج‌شنبه در شاهرود افتتاح شد.
محسن نظری پارک علم و فناوری استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار آوای بیستون، درباره این طرح بیان کرد: رشد و توانمندسازی متخصصان، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه هوش مصنوعی محور اصلی این مرکز است.
نظری با بیان اینکه هدایت و تسهیل‌گری تیم‌های نوآور جهت شناخت مسیر کسب و کار و ورود به بازار هوش مصنوعی دیگر محور فعالیت‌های این مرکز است، ابراز کرد: این مرکز می‌کوشد تا هدایت و راهبری افراد علاقه‌مند و متخصص برای ورود به تخصصی و کسب و کار هوش مصنوعی را صورت دهد.
وی گفت: مرکز تخصصی هوش مصنوعی پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود مرکزی تخصصی با رویکرد تقاضا محور و با بکارگیری امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های حرفه‌ای است.

۱۴:۲۹ شورای اداری سمنان با حضور رئیس جمهور برگزار شد

شورای اداری استان سمنان با محوریت افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی این استان، با حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، شورای اداری استان سمنان با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی بعدازظهر پنجشنبه در استانداری سمنان تشکیل جلسه داد.
در این نشست قرار است طرح‌های عمرانی و اقتصادی سراسر استان به صورت متمرکز افتتاح شد.
برخی وزرا و اعضای کابینه همزمان در شهرستان‌های هشت گانه استان سمنان حضور دارند و شوراهای اداری شهرستان‌ها را راهبری می‌کنند.
مقوله مهم آب، راه‌سازی، درمان و… در زمره مهمترین موضوعات شورای اداری استان سمنان به ریاست رئیس جمهور است.

۱۴:۰۰ خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار راه اندازی شد

مراسم آغاز تست و آب اندازی خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار در حاشیه سفر یک روزه هیأت دولت به استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، همزمان با ظهر پنجشنبه مراسم آغاز تست و آب اندازی خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار در حاشیه سفر یک روزه هیأت دولت به استان سمنان با حضور رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی و شرقی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در گرمسار برگزار شد.
رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی و شرقی وزارت نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار آوای بیستون هدف از این طرح را تأمین آب مورد نیاز غرب استان سمنان دانست و گفت: طول کل خط انتقال آب در محدوده استان سمنان ۵۵ کیلومتر است.
علی پور احمد با بیان اینکه یک واحد ساختمان ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱۰ لیتر بر ثانیه و ارتفاع پمپاژ ۳۰۵ متر در زمره بخش‌های این طرح است، تاکید کرد: این طرح سه واحد مخزن جمعاً به حجم پنج هزار مترمکعب نیز دارد.
وی با بیان اینکه برای این طرح یک‌میلیون و ۱۴۰ هزار مترمکعب خاک برداری شده است، گفت: برای این پروژه تاکنون سه هزار و ۲۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

۱۳:۲۵ استقبال پرشور سمنانی‌ها از رئیس جمهور

۱۳:۰۶ درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه ریزی است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه پیگیر ارزان‌تر شدن دارو و درمان بیماران سرطانی کشور هستیم، گفت: درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه ریزی است.

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، بهرام عین الهی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان ضمن بیان اینکه درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است، ابراز داشت: در حال حاضر دارو و درمان سرطان‌ها بار مالی گزافی بر دوش خانوارها تحمیل می‌کند که به دنبال کاستن از این درد و رنج برای خانواده‌ها هستیم.
وی ضمن بیان اینکه طی دولت سیزدهم دستگاه‌های جدید و پیشرفته برای چرخه درمان به کشور وارد شده است، افزود: با توجه به اینکه فرد سرطانی توان کار ندارد ورود این دستگاه‌ها می‌تواند ضمن تسریع روند درمان به کاهش هزینه‌ها نیز کمک کند.
وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه در مراکزی نظیر سمنان افراد مشکوک به بیماری سرطان غربالگری خواهند شد، ابراز داشت: تشخیص زودهنگام و به موقع بیماری نیز اقدامی که می‌تواند در این بین مؤثر باشد تا فرد قبل از پیشرفته شدن مراحل درمانی هزینه‌های کمتری را متقبل شود.

۱۳:۰۰ اهتمام دولت در رفع مشکلات استان سمنان

۱۲:۴۱ کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری بانوان

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از کاهش دو درصدی نرخ بیکاری بانوان در کشور خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان در این کاهش اثر گذار بوده است.

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای بیستون، ضمن بیان اینکه به دنبال کسب و کار بانوان برای بهبود شرایط معیشت آنها هستیم، ابراز داشت: به این منظور تلاش شد تا سهم پرداخت مشاغل خانگی به بانوان افزایش یابد.
وی ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی به بانوان پرداخت شد، افزود: هدف از این مهم استقلال مالی، توانمند سازی بانوان و زنان سرپرست خانوار است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از کاهش دو درصدی نرخ بیکاری بانوان طی سال گذشته در کشور خبر داد و ابراز داشت: می‌توان گفت پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی توانسته در این کاهش بیکاری اثر گذار باشد.
خزعلی ضمن بیان اینکه برای سال جاری نیز روند کاهش نرخ بیکاری برای بانوان در دست پیگیری است، تصریح کرد: امیدواریم بانک‌ها نیز برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان همکاری بیشتری داشته باشند.

۱۲:۳۹ جشن واگذاری ز مین طرح جوانی جمعیت در سمنان برگزار شد

جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت با حضور رئیس جمهور ایران اسلامی در قالب سفر دوم هیأت دولت سیزدهم در سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت پیش از ظهر پنجشنبه با حضور رئیس جمهور و اعضای کابینه سیزدهم در قالب سفر استانی هیأت دولت به سمنان برگزار شد. قرار است در این برنامه به صورت نمادین چند سند زمین طرح جوانی جمعیت به داوطلبان اعطا شود.
این زمین‌ها به صورت قواره‌های ۲۰۰ متری و برای ساخت خانه‌های ویلایی است و به کسانی تعلق می‌گیرد که فرزند سوم و یا بیشتر آنها در سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد.

۱۲:۲۶ هفت هزار روستای کشور به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند

وزیر ارتباطات ضمن بیان اینکه در تلاش برای اتصال روستاها به شبکه ملی ارتباطات هستیم، گفت: بالغ بر هفت هزار روستای کشور به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند.

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، عیسی زارع پور ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای استان سمنان در میامی ضمن بیان اینکه توسعه شبکه ملی ارتباطات و بهره‌مندی روستاها از اینترنت پر سرعت راهی برای خارج شدن روستاها از بن بست‌های اقتصادی است، ابراز داشت: با اتصال به شبکه اینترنت کسب و کارهای جدید در بستر روستاها شکل خواهد گرفت و اقتصاد آن‌ها شکوفا خواهد شد.
وی ضمن بیان اینکه به دلایل فوق اتصال روستاها به شبکه اینترنت مورد پیگیری جدی این وزارت خانه است، افزود: در برخی روستاها با نبود زیر ساخت‌های نظیر برق مواجه هستیم که این قدری کار را دچار چالش می‌کند.
وزیر ارتباطات و فناوری ضمن بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا با ایجاد زیر ساخت‌های لازم روستاها نیز از اینترنت پر سرعت بهره مند باشند، ابراز داشت: در این بین همکاری و همراهی سایر وزارت خانه‌ها و تخصیص اعتبارات لازم کار را شتاب خواهد بخشید.

۱۱:۴۷ ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم

وزیر ارتباطات بابیان اینکه در حوزه فناوری به دنبال ارتقای هر چه بیشتر خدمات هستیم، گفت: ماهواره‌های متعدد در حوزه ارتباطات آماده پرتاب است.

عیسی زارع پور در گفت‌وگو با خبرنگار آوای بیستون، ضمن بیان اینها در راستای ارتقای بهبود وضعیت ارتباطات در کشور ماهواره‌های متعدی در دست ساخت قرار دارند، ابراز داشت: برخی از آن‌ها آماده پرتاب هستند.
وی ضمن بیان اینکه در حوزه فضایی به دنبال منظومه سازی هستیم، افزود: به این معنا که می‌خواهیم ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی را به شکل منظومه در فضای کشور شاهد باشیم.
وزیر ارتباطات بابیان اینکه هوشمند سازی خدمات دولت یکی از اقدامات مهمی بود که از سنوات قبل مورد پیگیری قرار گرفته است، ابراز داشت: نتیجه این رصد ارائه ۷۰ درصد خدمات دولت طی سال گذشته به صورت الکترونیک بوده است.
زارع پور در ادامه تصریح کرد: از این میزان خدمت ۱۲ درصد آن به صورت هوشمند درآمده که یکی از اولویت‌های در وزارت ارتباطات رساندن آن به ۳۰ درصد است.

۱۱:۴۳ استان سمنان مشکل کم آبی دارد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اینکه این استان تشنه است، گفت: امیدواریم که مسؤولان دولتی در زمینه تأمین آب مورد نیاز مردم اقدام جدی را صورت دهند.

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام مرتضی مطیعی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم استقبال مردم سمنان از رئیس جمهور در مسجد امام (ره) مرکز استان بیان کرد: آب مهمترین مشکل مردم استان سمنان است.
وی با بیان اینکه این استان تشنه است، گفت: امیدواریم که مسؤولان دولتی در زمینه تأمین آب مورد نیاز مردم اقدام جدی را صورت دهند.
امام جمعه سمنان با بیان اینکه دولت برای تأمین آب مورد نیاز مردم استان برنامه دارد، گفت: امیدواریم که این برنامه‌ها به خوبی اجرایی شود تا شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

۱۱:۰۷ وزیر ارتباطات واردمیامی شد

فرماندار میامی با بیان اینکه در قالب سفر هیأت دولت و دور دوم سفر رئیس جمهور به استان وزیر ارتباطات وارد میامی شد، گفت: دو طرح در این سفر افتتاح می‌شود.

علیرضا آشوری در گفت‌وگو با خبرنگار آوای بیستون، ضمن بیان اینکه عیسی زارع پور وزیر ارتباطات به عنوان وزیر معین کابینه سیزدهم در قالب دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان وارد میامی شد، ابراز داشت: در گام نخست وی با حضور در گلزار شهدا با آرمان‌های انقلاب و شهدا تجدید پیمان کرد.
وی ضمن بیان اینکه دو طرح در این سفر به بهره برداری خواهد رسید، افزود: کلنگ زنی فیبر نوری و افتتاح پست ۴۰۰ کیلووات از جمله این طرح‌ها است.
فرماندار میامی اضافه کرد: وزیر ارتباطات در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت خواهد کرد و بازدیدهایی نیز برای اطلاع از وضعیت نیازها و مطالبات مردم میامی انجام خواهد گرفت.

۱۰:۵۹ پارک علم و فناوری سلامت افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن اشاره به افتتاح پارک علم و فناوری سلامت این دانشگاه بیان اینکه با حضور وزیر بهداشت، گفت: هم اکنون ۱۰ شرکت در این پارک مستقر شدند.

کامران قدس در گفت و گو با خبرنگار آوای بیستون، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر بهداشت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان افتتاح شد، ابراز داشت: هدف از این اقدام سامان دهی به شرکت‌های موجود برای رشد حوزه سلامت کشور است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ شرکت فناور در این پارک مستقر شدند، افزود: از این تعداد سه شرکت در حوزه دانش بنیان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در حوزه تحت پوشش رو به افزایش است، ابراز داشت: از این رو نیاز بود تا فضایی مناسب برای استقرار آنها در نظر گرفته شود.

۱۰:۳۴ پنجاه درصد مواد اولیه داروها وارداتی است

وزیر بهداشت بابیان اینکه برای تولید دارو ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد، گفت: ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو وارداتی است.

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، بهرام عین الهی صبح پنج شنبه در قالب سفر هیأت دولت به استان سمنان و بازدید از طرح‌های بهداشت و درمان با بیان اینکه پنجاه درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است، ابراز داشت: با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان و علوم و تکنولوژی‌های جدید به دنبال تولید مواد اولیه در داخل کشور هستیم.

وی ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی به لحاظ تولید دارو در کشور وجود دارد، افزود: نمونه بارز آن تولید چند دارو کمیاب و تخصصی در شهرک صنعتی سمنان است.
وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه شرکت‌های فناوری و دانش بنیان بسیار در حوزه تولید دارو می‌توانند کمک کنند، ابراز داشت: هم اکنون ۹۹ درصد تولید دارو در داخل کشور کشور انجام می‌شود.
عین الهی ضمن بیان اینکه این شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند ضمن تولید دارو به حوزه تأمین مواد اولیه دارو در داخل کشور هم بپردازند، تصریح کرد: خوشبختانه استان سمنان به لحاظ معادن می‌تواند ظرفیت استفاده خوبی به این منظور باشد.

۱۰:۳۷ صد و نود و پنج هزار شغل در این زمینه تثبیت شده است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه هشت هزار واحد راکد در کشور احیا شده است، گفت: ۱۹۵ هزار شغل در این زمینه تثبیت شده است.

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، امیر حسین مدنی صبح پنجشنبه در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی استان سمنان با حضور رئیس جمهور در شهرک صنعتی سمنان، با بیان اینکه هشت هزار واحد راکد در کشور احیا شده است، گفت: ۱۹۵ هزار شغل در این زمینه تثبیت شده است.
وی افزود: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های مردمی با احیای این واحدهای تولیدی در کشور، احیا شده است.
معاون رئیس جمهور همچنین به احیای ۲۰۱ واحد تولیدی راکد در استان سمنان اشاره کرد و گفت: چهار هزار و ۵۰۰ شغل در این استان تثبیت شده است.
مدنی حمایت از تولید را اولویت امسال دولت دانست و تاکید کرد: امیدواریم در سال جدید که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، کارنامه موفق تری را در راستای حمایت از تولیدی ارائه دهیم.

۱۰:۱۶ مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه دو برابر است

معاون وزیر علوم با بیان اینکه دانشجویانی که از سامانه نان استفاده کنند مشمول تشویق می‌شوند، گفت: مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه دو برابر است.

علی خطیبی صبح پنج شنبه در قالب سفر هیأت دولت به استان سمنان و مراسم شورای اداری دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن بیان اینکه سامانه نان کار دریافت ایده‌های جدید و مؤثر بر اساس نیازها را بر عهده دارد، ابراز داشت: نان در واقع سامانه ایده‌ها و نیازها است و می‌کوشد تا ارتباط بین علم و صنعت را برقرار کند.
وی ضمن بیان اینکه سیاست‌های تشویقی برای دانشجویان استفاده کننده از این سامانه در نظر گرفته شده است، افزود: به این دانشجویان دو برابر پاداش داده می‌شود.
معاون اداری، مالی وزارت علوم ضمن بیان اینکه تطبیق پایان نامه‌ها با نیازهای روز کشور یکی از اولویت‌های این وزارت خانه است، ابراز داشت: برای تحقق این منظور همه شرکت‌های خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید نیازها و مشکلات خود را در آن ثبت کنند.
خطیبی ضمن تاکید بر اینکه باید پایه‌های تشویقی برای اساتید و دانشجویان بیشتر شود، تصریح کرد: امیدواریم با عنایت دولت سیزدهم و تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم گام‌های بلندتری را برای ارتقا سطح علمی دانشگاه‌ها برداریم.
وی ضمن بیان اینکه یکی از راهکارهای مورد نیاز ایجاد بورسیه صنعتی دانشجویان است، افزود: هدف از این اقدام اینکه بتوان در کنار تولید از علم روز نیز بهره برد.

۹:۲۱ مهمترین مطالبه مردم سمنان رفع تنش آبی است
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان بیان کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها در سال‌های اخیر بیشترین مطالبه سمنانی‌ها از دولت آب و رفع تنش آبی است.

وی با بیان اینکه برای کم آبی در استان سمنان برنامه ریزی شده است، ابراز کرد: کارهای بزرگی در نقاط مختلف استان در دست پیگیری است تا بتوانیم خواسته‌های مردم استان را جامه عمل بپوشانیم.
رئیس جمهور ضمن اشاره به اقدامات دولت در استان سمنان بیان کرد: امیدواریم در گام‌های بعدی بتوانیم بخش بیشتری از مشکلات کم آبی در استان سمنان را رفع کنیم.
وی به افتتاح طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه شهید باکری سمنان هم اشاره کرد و گفت: تأمین انرژی بخشی از صنایع استان با این طرح تسهیل می‌شود.

۸:۵۷ بازدید از پروژه ملی سیلوی گرمسار
همزمان با صبح پنجشنبه محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی کابینه سیزدهم در بدو ورود به استان سمنان در قالب سفر استانی هیأت دولت، از طرح ساخت بزرگترین سیلوی شرق کشور در گرمسار بازدید کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره این طرح در جمع خبرنگاران گفت: سیلوی گرمسار با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن از سال ۹۳ در دست ساختمان است.

محمد رضا قاسمی با بیان اینکه سیلوی گرمسار با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز کرد: موانعی پیش پای این طرح است که دولت تلاش دارد آنها را برطرف سازد.
وی با بیان اینکه برای انجام این پروژه ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم به صورت آزمایشی آن را به بهره برداری برسانیم، گفت: سیلوی گرمسار در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن بنا شده است.

۸:۵۳ جشن احیای واحدهای تعطیل شده در سمنان برگزار شد
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در جشن احیای ۲۰۱ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سمنان با بیان اینکه اقدامات خوبی در استان سمنان صورت گرفته است، تاکید کرد: نرخ تورم در استان سمنان روند کاهشی شده است
وی با بیان اینکه افزایش اشتغال، کاهش بیکاری و همچنین کاهش نرخ تورم در استان سمنان نشان می‌دهد که مسئولان در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق عمل کرده‌اند، افزود: خواستار ادامه این روند در استان هستیم.
رئیس جمهور ایران اسلامی همچنین با بیان اینکه رشد اقتصادی باید ایجاد شود که تولید با هر تکانه ای دچار بحران نشود، تاکید کرد: تولید می‌تواند رشد اقتصادی را رقم بزند.
رئیسی با بیان اینکه راهکار ما در برون رفت از مشکلات اقتصادی حمایت از تولید است، گفت: افزایش تولید با قاچاق کالا تناسبی ندارد
وی با بیان اینکه قاچاق مانند خنجری است که به پشت تولید خورده می‌شود، گفت: در کشور هشت هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد دوباره احیا شده است.

۸:۳۳ نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان افتتاح شد
طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان که در سفر آبان ماه سال ۱۴۰۰ حجت الاسلام رئیسی به استان سمنان آغاز به کار کرده بود، صبح پنجشنبه در ابتدای سفر هیأت دولت و رئیس جمهور، با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی، به بهره برداری رسید.

نیروگاه شهید باکری یا همان نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان در ابتدا با طراحی چهار واحد ۱۸۰ مگاواتی ایجاد شده بود که دو واحد آن در گذشته ایجاد شد و دو واحد دیگر آن در سفر اول هیأت دولت سیزدهم به استان کلنگ زنی و حالا مورد بهره برداری قرار گرفته است.

۷:۵۵ کاهش نرخ بیکاری در سمنان قابل توجه است
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه شهدای سمنان با بیان اینکه سمنان استان دین مداری و علم و دانش است، تاکید کرد: برخورداری استان سمنان از دانشمندان، فرهیختگان و علما به خصوص سه هزار شهید استان نشان از غنای این استان دارد.

وی با بیان اینکه باید به خانواده شهدا و ایثارگران استان سمنان ادای احترام کرد، افزود: سمنان استانی صنعتی، گردشگری، معدنی و کشاورزی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه مصوبات خوبی در دور اول سفر استانی در سال ۱۴۰۰ داشتیم، ابراز کرد: مدیران استان سمنان به خوبی اجرای مصوبات را پیگیری کردند.
رئیسی بیان کرد: گام‌های خوبی در نهضت ملی مسکن برداشته شده تا شاهد رفع نیاز مردم در این زمینه باشیم همچنین فعال کردن کارخانه‌های نیمه تعطیل و یا تعطیل از دیگر اقدامات خوب صورت گرفته در این استان است.
وی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است، گفت: مسئله آب دیگر موضوع مهم استان است.
رئیس جمهور گفت: کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته اما در میانه راه هستیم.

۷:۴۰ رئیس جمهور وارد سمنان شد
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی صبح پنجشنبه در رأس هیأتی، وارد فرودگاه مرکز استان سمنان شد تا رسماً دومین سفر استانی کابینه سیزدهم به سمنان، دیار سه هزار شهید دفاع مقدس، مهد معلمان دین و اخلاق و مردم با صفا، سرزمین دارالمرحمه با مردم باصفا و دل‌های باصفا آغاز شود.
دومین سفر استانی هیأت دولت سیزدهم لحظاتی قبل با حضور حجت الاسلام رئیسی در فرودگاه سمنان و در حالی آغاز شد که اعضای کابینه، وزرا و هیأت همراه نیز در این سفر حضور دارند.
در بدو ورود رئیس جمهور به استان سمنان، حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان به استقبال حجت الاسلام رئیسی و هیأت همراه رفتند.
قرار است حجت الاسلام رئیسی چند کلامی را در بدو ورود به فرودگاه سمنان برای مردم این استان بیان کرده و سپس برای افتتاح طرح‌های توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان فرودگاه مرکز استان را ترک کند وی همچنین در جمع مردم سمنان در مسجد امام خمینی (ره) سخنرانی خواهد کرد.
جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد و بازگشت آنها به تولید، جشن تحویل زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن ویژه قانون جوانی و حمایت از خانواده، بازدید از چند طرح اقتصادی و شورای اداری، دیدار مردمی و… در زمره برنامه‌های رئیس جمهور در استان سمنان است.
وزرای معین سفر دوم استانی رئیس جمهور نیز عازم شهرستان‌های مختلف استان سمنان خواهند شد تا شورای اداری مشترکی در تمام هشت شهرستان استان برگزار شود.
بعد از ظهر قرار است رئیس جمهور فرودگاه سمنان را ترک و در فرودگاه شاهرود ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان را داشته باشد. وی قرار است بعد از ظهر امروز در استادیوم تختی شاهرود سخنرانی کند.