به گزارش خبرنگار آوای بیستون، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر شنبه در دیدار با اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان اردبیل در گرامیداشت سالروز تشکیل شورای نگهبان در اردبیل اظهار کرد: آنچه که دشمنان انقلاب اسلامی را در ۴۲ سال اخیر عصیانگر کرده اقتدار و صلابت نظام اسلامی در سایه حضور مردم و حضور هوشمندانه […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر شنبه در دیدار با اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان اردبیل در گرامیداشت سالروز تشکیل شورای نگهبان در اردبیل اظهار کرد: آنچه که دشمنان انقلاب اسلامی را در ۴۲ سال اخیر عصیانگر کرده اقتدار و صلابت نظام اسلامی در سایه حضور مردم و حضور هوشمندانه نهادها و دستگاه‌های انقلابی است که به دشمنان کوچک‌ترین مجال و فرصت میدان‌داری ندادند.
وی یکی از این نهادهای ارزشی و انقلابی را شورای نگهبان برشمرد و تصریح کرد: فقها و حقوقدانان شورای نگهبان با صحت و دقت عملکرد در ۴۲ سال اخیر همواره پشتیبان انقلاب اسلامی در میدان‌ها و طوفان‌های سهمگین بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل امانتداری را شاخصه و برجستگی شورای نگهبان در عرصه انتخابات و همچنین نظارت بر مصوبات قانونی مجلس اعلام کرد و گفت: در کنار امانتداری، رعایت عدالت در احراز شرایط کاندیداها در صحنه انتخابات از دیگر برجستگی‌های شورای نگهبان است.
عاملی افزود: وظیفه اصلی شورای نگهبان در کنار حفاظت و صیانت از اصل جمهوریت و اسلامیت نظام جلب اعتماد و وثوق مردم در صحنه‌های مختلف بوده که این امر عصبانیت دشمنان را به همراه داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: شورای نگهبان در عرصه وظایف خطیر خود در کنار امانتداری و سربلندی در این آزمون همواره به ارتقا اعتماد و وثوق مردم کمک کرده و امروز نیز همین موضوع باعث ستیز دشمنان و تلاش برای ضربه زدن به جایگاه شورای نگهبان است.
عاملی اضافه کرد: تنها کشوری که امروز به معنای واقعی حاکمیت ملی و استقلال سیاسی خود را حفظ کرده، جمهوری اسلامی ایران است و بر همین اساس هیچ قدرتی نتوانسته خواسته و حاکمیت ملت ایران را مخدوش کند.
امام جمعه اردبیل صبر و استقامت ملت و حضور در صحنه‌های مختلف و همچنین خون شهدا و ایثارگران را بزرگترین پشتوانه برای تداوم فعالیت شورای نگهبان در عرصه امانتداری از آرای مردم و معرفی کاندیداهایی اصلح در چارچوب نظام اسلامی است که قطعاً این روند با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.